معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: وضعیت شهر‌های قرمز به صورت مکتوب به ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام و براساس نظر این ستاد درباره فعالیت مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری گفت: با توجه به گزارش متخصصان فصل پاییز ممکن است موج دیگری از پیک کرونا را با خود به همراه داشته باشد بنابراین ضرورت دارد از هم اکنون آمادگی لازم را کسب کنیم از این روز مصوب می‎شود که شرکت نفت به عنوان پشتیبان اصلی برای دانشگاه علوم پزشکی وارد عمل شود و دیگر سازمان‌ها نیز به بالا بردن ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌ها کمک کنند.

او افزود: وضعیت شهر‌های قرمز به صورت مکتوب به ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام، و براساس نظر این ستاد درباره فعالیت مدارس تصمیم‌گیری می‌شود و  با توجه به وضعیت اعتباری دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و میزان امکانات موجود، نیاز است با شرکت‌های اقتصادی خوزستان همچون پتروشیمی‌ها، فولاد و … نشستی داشته باشیم و با توجه به مسوولیت اجتماعی این شرکت‌ها برای رفع مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تمهیداتی اندیشیده شود.

حسین‌زاده بیان داشت: برای عبور از مشکلات کنونی نیاز به همکاری داریم و جز از طریق همکاری، موفقیت امکان پذیر نیست همانطور که مشاهده شد در برگزاری کنکور سراسری با استفاده از ظرفیت‌های استان توانستیم به خوبی از آن عبور کردیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: در بازارچه‌های محلی آنگونه که باید و شاید نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود و ضرورت دارد تمهیداتی برای آن اندیشیده شود؛ لازم است توزیع ماسک در این محل‌ها بیشتر صورت گیرد، و شهرداری‌ها ضدعفونی در این نقاط را به صورت مستمر انجام دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین بنا بر سخنان وزیر بهداشت بنا است پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک در مناطقی که تولیدی ماسک دارند توزیع شود تا ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

او گفت: هر چه میزان رعایت اصول بهداشتی بالا بوده به همان میزان آمار مبتلایان به کرونا کاهشی بوده است و هر جا میزان رعایت اصول بهداشتی کاهش یافته میزان بیماران افزایش داشته است. راهی جز رعایت بهداشت برای مقابله با کرونا وجود ندارد بنابراین برای مقابله با این بیماری باید به همدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.