سفیر فلسطین در عراق: با استقرار فلسطینی‌ها در عراق و مصر مخالف هستیم

سفیر فلسطین در عراق طی اظهاراتی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان با استقرار فلسطینی‌ها در عراق و مصر مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، «احمد عقل» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در عراق اعلام کرد که با پیشنهاد برخی از کشور‌های عربی، در خصوص استقرار فلسطینی‌ها در کشور‌های عراق و مصر مخالف است.

سفیر فلسطین در بغداد روز شنبه طی گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه»، گفت: «کشور‌هایی در منطقه از دولت فلسطین خواسته‌اند، تا سه میلیون فلسطینی را ذیل توافق معامله قرن، در استان الانبار عراق و شبه‌جزیره سیناء در مصر مستقر کند. تشکیلات خودگردان فلسطین با این پیشنهاد مخالف است». وی تاکید کرد که همه فلسطینی‌ها، مایل‌اند تا در کشور خود باشند.

احمد عقل این را هم افزود که: «علی‌رغم نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها مخالف هرگونه پیشنهاد جایگزینی برای کشورشان هستند».

براساس طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، آمریکا قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. همچنین طبق این طرح کاملا یک طرفه، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی الحاق خواهد شد. سران فلسطینی اعلام کردند که در صورت اجرا شدن این توافق، به هیچ یک از توافق‌های پیشین با صهیونیست‌ها پایبند نخواهد بود. معامله قرن همچنین به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آینده ی فلسطین رو غزه ( اسماعیل هنیه/زیاد نخاله) رقم می زنند
_نه بزدل هایی مثله محمود عباس و یاسر عریقات ...
مصر-امارات-بخرین-عربستان-کویت-عمان- به فلسطین پشت کردند و شما کماکان در اتحادیه عرب موندید ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر اجرا شود یعنی چی ؟؟ معامله قرن داره اجرا میشه. سالهاست !
شهرک سازی هایی که اخیرا سرعتش بیشتر شده ! محاصره غزه شدیدتر شده !
_امثال شماها در رام الله بی غیرت شدید و انفعال خودتونو توجیه می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
فرجام و چاره کارساز فقط و.فقط اتحاد و اتحاد و اتحاد و اتحاد و اتحاد و وحدت کلمه بین تمام آحاد ملت فلسطین است و تنها راه نصرت و پیروزی بر دشمن سفاک رژیم صهیونیستی مقاومت و مقاومت و مقاومت است و در مقابل دکترین مترسک سلطه جهانی یعنی : ترامپ احمق درجه یک وبی عقل و بی منطق که همان """معامله قرن"""باشد فقط دکترین عاشورائی"""هیهات مناالذلة""" میباشد همین و بس...............و اگر چنین امری بین ملت و فرماندهان عالی محورمقاومت اجرائی شود و با اتحاد مقابل دشمن بایستند معامله قرن تبدیل به :"""""افتضاح قرن""""خواهد شد............
آخرین اخبار