رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت:

کاهش حساسیت مردم قم نسبت به کرونا نگران کننده است

گویا گفت:یکی از مهم ترین دلایل قرارگیری قم در وضعیت بحرانی کرونا کاهش حساسیت مردم استان نسبت به گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از مرکز بهداشت قم،گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در جلسه مشترک با مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم که با هدف بررسی وضعیت فوق قرمز استان ،مشکلات و چالش‌های موجود و ارائه راهکار‌های مناسب در پیشگیری و کنترل کرونا تشکیل شد اظهار کرد:استان قم در حال حاضر در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد و متاسفانه یکی از مهم ترین دلایل آن کاهش حساسیت مردم استان به ویروس کرونا ،نسبت به گذشته است که این مسئله نگران کننده است.

او افزود:در جهت قطع زنجیره بیماری در سطح استان باید با اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح از سوی معاونت بهداشتی، حساسیت مردم نسبت به بیماری بازگردانده شود تا مردم بتوانند تصمیم گیری صحیح و در نتیجه رفتار بهداشتی درسطح جامعه داشته باشند.

لزوم معرفی مراکز درمانی سرپایی کرونا 

گویا عنوان کرد:مراکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا که در حوزه بهداشت فعال هستند باید بین مردم بیشتر شناخته شود، زیرا شناسایی و درمان به موقع بیماران موجب کاهش بار بیماری و در نتیجه کاهش مرگ و میر در سطح استان خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد:باید از تمامی ظرفیت‌های استان جهت اطلاع رسانی و  افزایش آگاهی و حساسیت مردم در جهت ایجاد رفتار بهداشتی صحیح و همچنین شناخت مراکز درمان سرپایی بیماران استفاده شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار