نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن تأیید محتوای نامه انگلیس، فرانسه و آلمان به شورای امنیت، تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها را فاقد اعتبار دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» در توییتی در واکنش به اعلام سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان درباره معلق ماندن تحریم‌ها علیه ایران بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر، این مسئله را اقدامی مسلم دانست و تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها را پوچ و بی ارزش خواند.

اولیانوف در این خصوص در حساب توییتری خود نوشت: کاملاً درست است. نیاز به گفتن ندارد؛ زیرا تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه از نظر قانونی و دیدگاه رویه‌ای پوچ و بی ارزش است.

اولیانوف: تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم های ایران، پوچ و بی اعتبار است

او همچنین تاکید کرد: در جامعه بین‌المللی عملاً درباره این موضوع اتفاق نظر وجود دارد.

پیش از این تروئیکای اروپایی شامل کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرده بودند که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود این سه کشوردر نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرده اند تعلیق تحریم‌ها علیه ایران که در برجام بر سر آن توافق شده‌، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر کماکان برقرار خواهد بود.

آمریکا، انگلیس و آلمان تصریح کرده‌اند هر تصمیم یا اقدام برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، فاقد اثر قانونی خواهد بود.

سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها موسوم به «مکانیسم ماشه» (اسنپ بک) به دنبال بازگرداندن تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

گفتنی است آمریکا اعلام کرده تمامی تحریم‌های بین المللی پیشین علیه ایران از ساعت ۸ شنبه شب به وقت شرق آمریکا (حدود سه بامداد یکشنبه به وقت تهران) اجرایی می‌شود.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار