معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، گفت: مدیران استان کرمانشاه باید اقتصاد دانش بنیان را به عنوان بخشی از اقتصاد بپذیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات زیرساختی در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه گفت : در این سفر قرار است در این زمینه تصمیمات جدی گرفته شود تا زمینه فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش بنیان مهیا شود.

او با اشاره به ساخت برج فناوری در کرمانشاه، گفت : بودجه ساخت این برج را تامین کرده ایم، اما به دلیل شرایط کرونا کار آن به تاخیر افتاد، البته تلاش داریم در آینده نزدیک کار ساخت این برج به پایان برسد.

ستاری با بیان اینکه راه اندازی این برج تا حدی فضا را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان فراهم می‌کند، افزود: اما باز هم این فضا کافی نبوده و استان به فضای بیشتری برای شرکت‌های دانش بنیان خود نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در کنار مرکز استان باید فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان‌ها هم مهیا شود و تسهیلات ارائه شده به شرکت‌ها هم باید بیشتر شود.

ستاری گفت: پیش از همه اینها، استان به توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان نیازمند است و مدیران استان باید این نوع اقتصاد را به عنوان بخشی از اقتصاد استان بپذیرند و برای توسعه آن تلاش کنند.

او افزود: توسعه این نوع اقتصاد نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و مدیران و مسئولان استان باید در این زمینه همکاری کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: با همکاری امام جمعه و استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان استان، فضای کار برای شرکت‌های دانش بنیان استان بیش از پیش فراهم شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.