این روز‌ها پارکینگ‌های پلیس مملو از موتورسیکلت‌هایی شده که طی چند سال گذشته توقیف شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هر راننده وسیله نقلیه‌ از اعمال قانون شدن وسیله خود رضایت ندارد، اما به واسطه تخلفاتی که انجام میدهد جریمه و اعمال قانون می‌شود.

در سطح شهر تهران روزانه تعداد زیادی موتور سیکلت تردد می‌کنند و بسیاری از این موتور سیکلت‌ها نیز تخلفات زیادی را انجام می‌دهند که اگر بخواهیم به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم، میتوانیم به تردد در پیاده راه‌ها و عبور از خیابان‌های یکطرفه و... اشاره داشته باشیم.

برخی از تخلفات رانندگان وسایل نقلیه باعث ناراحتی عابران پیاده شده، چراکه به عنوان مثال مسیر پیاده راه تنها برای تردد عابران پیاده طراحی شده و موتور سیکلت سواران نباید از آن عبور کنند.

البته این تخلفات از چشم پلیس دور نمی‌ماند و پلیس راهور هم با توجه به وظیفه ذاتی خود همه روزه با تخلفات برخورد می‌کند و این برخورد به ۲ صورت جریمه و توقیف است.

بسیاری از تخلفاتی که رانندگان وسایل نقلیه انجام می‌دهند، تنها به جریمه کفایت نمی‌کند و نیاز به توقیف دارند که در بحث توقیف موتورسیکلت‌ها مشاهده شده با خودرو‌های به اصطلاح کفی آن‌ها را به پارکینگ منتقل می‌کنند.

بعد از آنکه وسایل نقلیه توقیف می‌شوند، برای ترخیصشان نیاز به اقداماتی مانند پرداخت جریمه و .. است که البته این روز‌ها شاهد هستیم در بحث ترخیص موتور سیکلت‌ها ظاهرا مشکلاتی وجود دارد.

در روز‌های گذشته به یکی از پارکینگ‌هایی که وسایل نقلیه توقیفی در آن وجود دارند سری زدیم تا ببینم چه تعداد موتور سیکلت در این پارکینگ وجود دارد.


بیشتر بخوانید؛


دریای موتورسیکلت در انتهای این پارکینگ قابل مشاهده بود و با یک حساب و کتاب ساده مشخص است بیش از ۱۶ هزار موتورسیکلت توقیفی تنها در این پارکینگ وجود دارد و سال‌ها از توقیف آن‌ها گذشته، اما صاحبان آن‌ها پی این موضوع و ترخیص آن‌ها را نمی گیرند.

به گفته برخی مسئولان مربوطه، علت اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از افراد به سراغ موتور سیکلت‌های توقیفی خود نمی‌رفتند، جریمه‌های بالا، هزینه پارکینگ و ... بود که به گفته صاحبان آن‌ها ترخیص موتور سیکلتشان صرف ندارد و موتور سیکلت دیگری خریداری می‌کردند.

سرنوشت موتور سیکلت‌های رسوب شده در پارکینگ‌ها/ رسوب ۷۰ هزار موتور سیکلت توقیفی در پارکینگ‌های پایتخت

چراکه به عنوان مثال قیمت آن موتور سیکلت در سال‌های گذشته بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان بوده و زمانی که جریمه آن بیشتر از قیمت موتور باشد، فرد دنبال آن نمی‌آید، اما این روز‌ها قیمت این موتور سیکلت‌ها افزایش زیادی داشته و دیگر نمی‌توان گفت ترخیص آن صرف ندارد.

این موتورسیکلت‌های توقیفی تنها چند سال داخل پارکینگ نگهداری می‌شوند و به گفته برخی مسئولان پس از گذشت چند سال به دستگاه‌هایی واگذار می‌شوند و گاهی اوقات هم مزایده گذاشته می‌شوند.

دغدغه صاحب پارکینگ هم در این رابطه زیاد است و به گفته صاحبان پارکینگ‌ها تجمع این همه موتور برایشان دست و پا گیر شده است.

سردار سرتیپ دوم محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در داخل پارکینگ‌ها بیش از ۷۰ هزار موتور سیکلت وجود دارد که به دلایل مختلفی از جمله تردد در خط ویژه، تردد در پیاده راه‌ها و انجام حرکات مخاطره آمیز توقیف شده و به پارکینگ‌ها هدایت شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: مدت‌ها است که این موتور سیکلت‌ها در پارکینگ‌ها هستند و مالکانشان به دلیل هزینه بالایی که ترخیص آن‌ها دارد مراجعه نمی‌کنند.

او با بیان اینکه موتور سیکلت وسیله نقلیه سبکی است و تردد راحتی دارد گفت: افراد اگر مقررات رانندگی را رعایت نکنند، حوادث بسیار وخیمی را برایشان ایجاد می‌کند.

سردار حمیدی بیان کرد: پلیس مصمم هست با تخلفات موتورسیکلت که بالغ بر ۵۰ درصد از حوادث را در سطح شهر تهران تشکیل میدهد برخورد داشته باشد و اجازه ندهد که این حوادث گسترش پیدا کند.

سرنوشت موتور سیکلت‌های رسوب شده در پارکینگ‌ها/ رسوب ۷۰ هزار موتور سیکلت توقیفی در پارکینگ‌های پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: از هموطنان می‌خواهیم تابع ضوابط و مقررات رانندگی کنند و با رعایت مقررات ضامن ایمنی خود و خانواده‌شان باشند.

او افزود: توصیه می کنیم رانندگان موتور سیکلت اجازه ندهند وسایل نقلیه‌شان به توقیف برسد و تخلفاتی که منجر به توقیف می‌شود را انجام ندهند و با ایمنی تردد داشته باشند تا انضباط ترافیکی خوبی در سطح شهر حاکم شود.

سردار حمیدی بیان کرد: این جابجایی قیمت‌ها یک فرصتی را ایجاد کرده تا مالکان برای ترخیص وسیله نقلیه خود مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد:همچنین این موضوع میتواند یک فرصتی برای کسانی که برای وسیله نقلیه خود ارزشی قائل نبوده‌اند، باشد تا به سراغ وسیله خود بروند.

باتوجه به این موضوعات، بهتر است مالکان این نوع موتور سیکلت‌ها به سراغ وسایل نقلیه‌شان بروند تا از پارکینگ‌ها ترخیص شوند، چراکه با افزایش قیمتی که موتور سیکلت‌ها داشته اند، ترخیص‌شان به صرفه است.

 

گزارش از میثم نامنی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
این ترح برای متور مزایده هم هستش
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تا کی می خواید ظلم کنید بس کنید دیگه مگه شما ها مسلمان نیستید. من خودم وسیله خونه ام فروختم تلویزیون که سرگرمی بچه ام بود بردم فروختم فرش زیرمون فروختم به جای فرش روی کارتون می نشستیم. که بتونم یه موتور بخرم زندگی ام بچرخونم بعد سه روز موتور گرفتن ازم هرچی خواهش التماس کردم که بخدا مثل بچه گریه می کردم التماس می کردم موتور نبرن بهم می خندیدن. تو کدوم کشور هایی اروپا این جور ظلم می کنن که شما می گین اونا کافر هستن. فقط از خدا می خوام این حق از اون مامور که موتور ام گرفت بگیره. انشالله شرمنده زن و بچه ات بشی محتاج دیگران بشی
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تا کی می خواید ظلم کنید بس کنید دیگه مگه شما ها مسلمان نیستید. من خودم وسیله خونه ام فروختم تلویزیون که سرگرمی بچه ام بود بردم فروختم فرش زیرمون فروختم به جای فرش روی کارتون می نشستیم. که بتونم یه موتور بخرم زندگی ام بچرخونم بعد سه روز موتور گرفتن ازم هرچی خواهش التماس کردم که بخدا مثل بچه گریه می کردم التماس می کردم موتور نبرن بهم می خندیدن. فقط از خدا می خوام این حق از اون مامور که موتور ام گرفت بگیره. انشالله شرمنده زن و بچه ات بشی محتاج دیگران بشی
Iran (Islamic Republic of)
یوسف صارمی
۱۹:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
یک دستگاه موتور سیکلت مزایده ای در مدل ۸۷تا۹۸
-
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
علاوه بر مزایده - که می فروشند به مردم و بعد دوباره از دست مردم می گیرند و باز ...........خود پارکینگ هست - ماشینم رو برده بودند پارکینگ موقع تحویل ماشینم ، پارکینگی اصرار داشت بیا یه موتور فلان بهت بفروشم ، گفتم مگه مال مردم نیست - گفت وقتی اومد اینجا دیگه مال ما میشه از صبح 3 تا رد کردم ( حالا این باشگاه خبرنگاران جوان از دغدغه دست و پا گیر شدن برای پارکینگی بگه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
مخدوش كردن پلاك مادر همه جرمها و جنايت هاست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا دهقان
۱۰:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
نظر من: وقتی سواار موتور میشم و یک مسیر رو طی میکنم ۳ تا ۵ کیلو وزن کم میکنم.چون ادمکشهای حرفه ای از طرف صآحب کار قبلیم ....
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۰۸:۱۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
اونهایی که از پیاده رو می روند واقعا حقشان هست که توقیف شوند چون با جون مردم بازی می کنند . ولی باقی خلاف ها مثلا نداشتن کلاه ایمنی چرا باید موتور توقیف کنند . مگر خودرو هایی که کمربند نمی بندند توقیف می شوند ؟ کلاه نداره جریمه ات رو بنویس دیگه چکار موتور داری ظالم ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۰۷:۵۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
موتور مارا از دم در خونه بردن پارکینگ حالا پول پارکینگ و وو دادیم چندروزهم ازکاربیکارشدیم آینه قانون جنگل
France
جواد سوری
۰۱:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
اکثرا بخاطر نداشتن کلاه ایمنی توقیف شده اند می گویند بخاظر حفط جانتان است ولی من معتقدم که بخاطرجان ما نیست فقط فقط بخاطر پول است اگر روزی هزار نفرهم بمیرند گک شان نمی پرد بارها شاهد فرارو گریز پلیس وموتورسواد بودم که منجرب به تصادف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
ایاچنین برخوردی در کدامین کشورهای جهان سی امی وجود دارد ؟. البته الحمدوالله کاری کردین که موتور ۸۰۰ هزار تومانی شده ۲۵ میلیون و به صرف شماست.
Iran (Islamic Republic of)
عمر
۲۲:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هر کس مدارک نداره وسیلشو باید ببرن الکی هم حرف بیخود نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چرا راستی
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۹:۳۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من کلاه رو از این مقوله حذف کنید همه چی درست میشه ، آقا دلمون نمیخواد کلاه بذاریم افسر میبینه جریمه میکنه برای فرار از دست این جریمه بیخود مجبوریم پلاک رو مخدوش کنیم یا از چراغی که افسر وایساده رد بشیم مبادا گیر بده ، مدارک تکمیل اما گیر الکی میدن
Iran (Islamic Republic of)
سعید همتی
۱۷:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این قانونی که پدر قشر صعیف رو در آورده وهزینه های عجیب عریب بیمه و و و
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جریمه کنن
کجای دنیا همچین قانونی هست که موتور ادما بگیرن
خدا ریشه ی ظلم را بکنه
پول همش چرک وخون میشه از گلو زنو بچه هاشون میزنه بیرون
مردم ندارن
اگه داشتند که ماشین میخریدند تا حداقل امنیت جانی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
amir khan
۱۶:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
موتور بابای من هم 2سال قبل به علت نداشتن کلاه ایمنی در ظهر تابستان که دمای هوا حدود 45 درجه بود به جرم نداشتن کلاه گرفتنندو در حالیکه پلاک داشت حتی بیمه هم بود. جهت ترخیص میگن بیا شبی 10 هزارتومان پول پارکینگ بده .لیست بالا و بلندی از مدارک هم نوشتن که بیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
از اول موتور سیکلت را جریمه کاغذی کنید که اینطور روند سخت نشه ....خلاف کرد جریمه کنید چه معنا داره موتور را پس می گیرید
Iran (Islamic Republic of)
Yashar
۱۵:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چرا موتور بدبختارو میگیرن که پارکینگا پر میشه ، تنهاکشوری که نمیشه توش موتور سوار شد با خیال راحت ، ایرانه ، یعنی فقط زورشون به موتور سوارا میرسه ، سر یه چهارراه میبینی ۶ تا مامور پیاده افتادن دنبال یه موتور برقی ، بابا شاید اون بدبخت فقط همون موتور و داشته باشه که باهاش یه لقمه نو در میاره ، میگیرن که هیچ همه چی هم داشته باشی (مدارک) ، میگن امروز طرح باید موتورتو ببریم ، آخه این چه قانونی ، جای تاسف داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اینقدر سختگیری میکنن که مردم بدبخت از درآوردن موتور از پارکینگ ناامیدمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر سواری ها در هنگام رانندگی و بخصوص در زمان ترافیک سنگین در داخل خطوط باشند فضایی ایجاد میشه که هم موتور سوار میتونه تردد کنه و راکبش عصبی نشه هم ماشین های امدادی نیز میتونن ترددکنن،متاسفانه کو گوش شنوا خود این سواری ها بدللیل نقض قوانیین باعث تردد موتور سواران در پیاده روها و همچنین ویراز انها از لابلای خودروها میگردن
Iran (Islamic Republic of)
َسید مهدی حسینی
۱۳:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مو تور منو اومدن دم در خونه بردن ما.مورا به زور آن اختن تو ماشين بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مردم دیگه نمیتونن دوچرخه بخرن چه برسه به موتور گرفتن موتورا و بردن به پارگینگ تو این وضعیت واقعا ظلمه وضعیت خوب نیس مردم دارن با موتورشون کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مردم با موتور نون میخورن همینم ازشون گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اینارو پس بدید مردم باهاش کار میکنن خرج زندگی درمیارن چرا توقیف میکنید
Germany
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جای موتور دوچرخه ها و اسکوتر ها و موتور های برقی تولید شه !
ایران‌فقط صدای موتور میاد و همه تصادف ها با موتور هست !
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
از بین نمیرن وسیله هاشونو در مییارن میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
درسته که قیمت موتور بالا رفته ولی این موتورها هم دیگه چیزی ازشون نمونده تو اینهمه سال !! ترک و لاستیک و... همه از ین رفتن (با این قیمت سرسام آور قطعه )و غیر اون مدلشونم دگه خیلی پائین اومده و کسی بخواد ترخیص کنه و ببره اینهمه خرجش کنه تا موتور سرپا بشه میدونید چقدر هزینه داره و تازه پرداخت خلافی و هزینه پارکینگ هم که بده دیگه والا قیمت یه موتور صفر باید بده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بیمه موتور را ارزان کنید تا موتورسواران خود را بیمه کنند
برای گواهینامه سخت گیری کمتری شود تا ترس از رد شدن در امتحان باعث فرار موتورسواران از گرفتن گواهینامه نگردد
Germany
شایان
۱۲:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هوندا 125 25 میلیون بخر اومدی تو خیابون میگیرن میره پارکینگ میگی چرا میگیری من که کلاه گواهینامه بیمه دارم تخلفی هم نکردم میگه ببین طرحه بالا بری پایین بیای موتور میره پارکینگ اینم از قانون بابا دمتون گرم عجب عدالتی آقا از موتور خوشتون نمیاد چرا تولید میکنین چرا یه موتور قیمت یه ماشین خوب تو امارات خدا وکیلی اونی که نداره یه پراید که موتور بهش شرف داره بخره مجبوره موتور اونم به این قیمت بخره حقشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
البته کافیه کلاه نداشته باشی تا موتورتو توقیف کنن!و مثل تبهکار سر از دادگاه درمیاری!..ای کاش با بد حجابی هم همینطور برخوردبشه! انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چه درآمدی دارد برای پلیس چون من موتورم را گرفتن بعد رفتم همان موتورم را مزایده خریدم ارزان‌تر هم در آمد و دوباره همان رانندگی را میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پول ندارند مردم را به روزسیاه انداختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگه جریمه پرداخت نمیکنن مصادره کنید
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۱۱:۱۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وقتی مردم به نون شب محتاج هستند و با موتور کار میکنن طرف پول پرداخت پارکینگ از کجا بیاره.
Germany
نيما@
۱۱:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
والا ما اقدام ميكنيم ولي بهمون نميدن، بعد از يكسال هم اگه موتور بدرد بخوره خودشون سند درست ميكنن و ميفروشن اگرم بدرد نخوره ميفروشن به ضايعات
* استان بوشهر، شهرستان كنگان، پاركينگ سيد
باشگاه خبرنگاران آدرس بهت دادم كه نگي حرف الكي زدم، بيا ببين و بپرس كه با سرمايه مردم چيكار ميكنن تو اين شرايط اقتصادي
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۰:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
همه ایناروعرضه کنید به بازار تاقیمت موتورکاهش پیداکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
علت گرونی موتور سیکلت هم همینه. کلا مگه چه قدر عمر میکنه موتور که بیاین توقیف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وقتی موتور رو‌توی خیابون بدون داشتن هیچ تخلفی میگیرین . همینه .
من دیدم موتور کارگر شهرداری با جارو رو گرفتن .
Germany
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ی سایت باز کنن برای فروش با قیمت پایین یا مزایده همشو میخرن پنج شش میلیون بزارن قیمتارو همه رو میخرن اینجوری اونایی که پولشون به موتور نو نمیرسم صاحب موتور میشن حیف این همه موتور تو سرما و گرما موندن پوسیده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اون بدبختی که موتورش سرمایه اش بوده نمیتونه در بیاره چی؟ تو که بخری آه طرف پشت سرته و بلایی سرت میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نمیشه
یکی میاد همشو میخره
Germany
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بزارن مزایده یا به قیمت پایین تری به مردم بفروشن اونایم که پول موتور نو دارن بتونن با قیمت خیلی پایین تر بخرن اینجوری اون موتورام حیف نمیشن تو سرما و گرما
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۱۰:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
هزینه های بربادرفته مردم ازیک خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ماشه!!!!
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چرا ترخیص نمیکنند
عجب سوال
خ پول ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۰۹:۴۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آخرس مزایده میشه و دوباره برمیگرده دست ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تنها خلافي كه پليس بهش كار نداره مخدوش بودن پلاك موتورياست و هيچ موتوري رو به اين جرم كه اكبر همه جرمهاست توقيف نميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
صاحبان پارکینگ ها نگفتند که خیلی ها از همین پارکینگ‌ها بخاطر باز کردن برخی قطعات موتور سیکلت ها شکایت داشتند اما صداشون به جایی نرسیده
و گاهی موتورها رو به گونه ای پارک می‌کنند که کلی خسارت بهش وارد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این اذیت به مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یکی از دلایلش سیری ناپذیری بیمه هاست
یک پراید بیمه میکنی میشه کمتر از یک میلیون موتور بیش یک میلیون
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۷:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
الان دیگه به لطف رونق اقتصادی بیش از حد یه کارگر موتور سیکلت هم نمیتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۷:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چون دو برابر پول موتور باید هزینه کرد تا آزادش کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۷:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر اعمال قانون برای همه باشه خوبه . متاسفانه فقط برای مردم عادی است وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مردم دیگه پولی نمونده براشون که بخوان موتوراشونو ترخیص کنند
آخرین اخبار