معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: الگوی تعالی مدیریت مدرسه یک ابزار کارآمد، مؤثر و راهگشا برای مدارس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: الگوی تعالی مدیریت مدرسه یک ابزار کارآمد، مؤثر و راهگشا برای مدارس و تسهیل گر فرایند دسترسی مدیران مدارس به ابزار‌های نوین مدیریتی است.

او افزود: تلاش جهت ارتقای سطح شایستگی‌های مدیران مدارس با استفاده از روش‌های متنوع توسعه‌ی حرفه‌ای و برنامه ریزی در جهت تجهیز و آمادگی بیشتر آنان برای افزایش کارآمدی و اثربخشی به منظور قرار دادن مدارس در مسیر تعالی مدیریت و بهبود مستمر، از وظایف اصلی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید است.                            


بیشتر بخوانید


نظری گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و شیوه‌های ترکیبی حضوری و مجازی برگزاری کلاس‌های درس، نیاز به یک الگوی برنامه ریزی دقیق و منطقی برای مدارس استان ضروری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران رصد مستمر مسیر بهبود با تمرکز بر نتایج و یکپارچگی و هماهنگی میان حوزه‌های مختلف با هدف ایجاد نگاهی تلفیقی به جریان تربیت و یادگیری در برنامه‌ها و سنجش عملکرد و نتایج و مستندسازی فرایند‌ها در بستر فضای مجازی و مکانیزه نمودن فرایندها، با هدف ایجاد محیط رقابتی سالم بین مدارس در جهت بهبود و تضمین کیفیت و امکان رتبه بندی مدارس را از جمله برخی رویکرد‌های به کار رفته در الگو و ساختار جدید تعالی مدیریت مدرسه دانست.

نظری ادامه داد: به منظور سهولت در تنظیم برنامه‌ها و رصد و پایش مکانیزه اقدامات و نتایج اجرای این برنامه، نرم افزاری از سوی دبیرخانه ستاد در دست تهیه است که به زودی در اختیار مدیران مدارس متوسطه مازندران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار