افزایش صادرات آبزیان از شوشتر به آنسوی مرز‌ها در سایه نظارت‌های بهداشتی

سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر با اشاره به افزایش صادرات آبزیان از این شهرستان به آن سوی مرز‌ها گفت: نظارت‌های بهداشتی بر محموله‌های صادراتی افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی قریشی سرپرست اداره دامپزشکی شوشتر گفت: با توجه به روند افرایش صادرات آبزیان از استان خوزستان به کشور‌های همسایه، تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر روند صادرات در همه مراحل تولید آبزیان، حمل و نقل در زمان صادرات انجام می‌شود.

او افزود: با انجام بازدید‌ها و نظارت‌های کارشناسان مجرب اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر در همه مراحل پرورش، سلامت و بهداشت آبزیان مورد رصد قرار گرفته که به موجب اقدامات صورت گرفته در ۶ ماه نخست امسال روند رو به افزایش صادرات را در این نوع محصول را شاهد هستیم.

قریشی بیان داشت: کارشناسان دامپزشکی نسبت به رصد و پایش، نمونه برداری و بررسی بیماری در مزارع پرورش آبزیان در جهت ارتقا سطح کیفی و بهداشتی اقدام می‌کنند و در مرحله نهایی و صادرات آبزیان شهرستان بازدید‌های تخصصی و نهایی بر محصول صادراتی صورت می‌گیرد.

براسا این گزارش؛ شهرستان شوشتر با دارا بودن بیش از ۹۰ واحد آبزی پروری، جزو شهرستان‌های شاخص پرورش ماهی های گرم آبی استان خوزستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.