شفیعی گفت:به هیچ عنوان به صورت لحظه‌ای و دستی به متکدیان کمک نکنید چرا که این کار موجب افزایش پدیده تکدی گری می‌شود.

احمدرضا شفیعی ،مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، با اشاره به  ضرورت  جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر گفت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی کشور در ارتباط با جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهر  دو وظیفه بر عهده شهرداری است که شامل جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و آماده کردن مکانی مناسب در اختیار دیگر ارگان‌ها است.

او افزود: ۱۴ ارگان در رابطه با ساماندهی متکدیان پس از جمع‌آوری نقش دارند که شامل بهزیستی،دادگستری ، فرمانداری ،استانداری و غیره است که  در این زمینه باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا متکدیان پس از جمع‌آوری دوباره رها نشوند.


شفیعی با بیان این که در قم روزانه اقدام به جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر می شود،ادامه داد: البته  در برخی اوقات به صورت  غیر منتظره  شاهد پدیده تکدی گری در شهر هستیم که در صورت مشاهده جمع آوری و برخورد می‌شود.


مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: استان قم در مقایسه با دیگر کلانشهر‌ها وضعیت مطلوب و خوبی دارد، به طوری  که در ورودی‌های شهر هیچ گونه  متکدی، کارتن خواب و کودکان کار دیده نمی‌شود.


او تاکید کرد: اگر متکدیان سابقه جمع‌آوری از سطح شهر را داشته باشند  طبق ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون، جرم  است و برخورد قانونی با آنان می‌شود.


مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: از فروردین سال ۹۹ تا پایان آبان ماه ۷۲۰  متکدی مرد ،۶۰۷ متکدی زن و ۱۱۲ کودک کار جمع آوری و به مراکز بهزیستی ،کمیته امداد و سازمان کار و امور اجتماعی تحویل داده شده‌اند که در مجموع ۱۴۳۹ نفر هستند.


شفیعی افزود: متکدیان پس از جمع آوری به مرکز غربالگری  و بعد از کار‌های مراقبتی به ارگان‌های مرتبط تحویل داده می شوند که متاسفانه برخی از ارگان‌ها از مسئولیت خود امتناع می کنند و باعث دوباره کاری مرکز غربالگری می شوند که درخواست می شود همکاری لازم را داشته باشند.


مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم که به هیچ عنوان به صورت لحظه‌ای و دستی به متکدیان سطح شهر کمک نکنند چرا که این کار موجب افزایش پدیده تکدی گری می‌شود.

او ادامه داد:مردم کمک‌ها و هدایای خود را به کمیته امداد تحویل دهند تا متکدیان از احساسات مردم سوء استفاده نکنند تا دیگر ‌شاهد پدیده زشت تکدی گری در شهر نباشیم.

انتهای پیام/غ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.