بنا بر اعلام شبکه ان‌بی‌سی، وزارت دفاع آمریکا به منظور مقابله با نیرو‌های روسیه، نظامیان بیشتری را به سوریه اعزام می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی، وزارت دفاع آمریکا از استقرار نظامیان بیشتر این کشور در سوریه خبر داد.

سه مقام دفاعی آمریکا در پنتاگون اعلام کردند این کشور نظامیان بیشتری را در خاک سوریه مستقر خواهد کرد. این نیرو‌ها مازاد بر نزدیک به هزار سرباز آمریکا در شمال شرقی سوریه خواهند بود.

بنا به گفته مقامات پنتاگون، تشدید درگیری‌ها میان نظامیان آمریکا و روسیه علت این تصمیم عنوان شده است. شبکه ان بی سی به نقل از منابع مطلع گزارش داد نظامیان جدید با هدف منصرف کردن روس‌ها از حضور در مناطق شرقی سوریه، محل استقرار نیرو‌های آمریکا و دموکراتیک سوریه، راهی این کشور می‌شوند.

چندی پیش سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا از اقدامات روسیه علیه مواضع این کشور در سوریه انتقاد کرد و آن را تحریک آمیز خواند.

جیمز جفری، نماینده دولت آمریکا در امور سوریه اخیرا گفت حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی سوریه قانونی است. جفری تاکید کرد: حضور ما در میادین نفتی سوریه قانونی است. من بر این باورم این اقدام مغایرتی با حقوق بین الملل ندارد. ما هیچ کار غیرقانونی انجام نداده ایم.

چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علی رغم وعده خود برای خروج نظامیان کشورش از سوریه، از باقی ماندن نظامیان این کشور در میادین نفتی سوریه در شرق رود فرات خبر داد. جایی که ۹۰ درصد از ذخایر نفتی سوریه در آنجا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
وقتی گفته میشود هیئت حاکمه آمریکا مشتی احمق درجه یک هستند و نه منطقی عمل میکنند و نه عقلانی اشاره به همین موضوع است که : روسیه با تمام نیروهائی که در سوریه دارد با دعوت رسمی دولت رسمی سوریه از روسیه جهت مبارزه با تروریست های داعش حضور دارد...............ولی ارتش سنتکام آمریکا بدون دعوت دولت رسمی سوریه در این کشور حضور دارد و فقط برای تسلیح و آموزش و هلی برن لجستیک فرماندهان عالی داعش برای تاراج و غارت ثروت ملی سوریه که چاه های نفت و گاز است به این کشور لشگرکشی کرده است بنابراین بی دلیل هم نیست که از حضور و دفاع روسیه از مواضع سوری و منابع ملی سوریه در صف مقابل ارتش سنتکام آمریکا و داعش دست به دفاع از سوریه بزند.........و این مطلب را رئیس احمق درجه یک هیئت حاکمه آمریکا بازست معروف سیاسی خود مقابل رسانه های غول جهانی اعلام و اذعان کرد که این آمریکا بود که داعش را بوجود آورد و در ادامه گفت ما با ارتش سنتکام آمریکا و همکاری داعش با نیروهای آمریکائی به منطقه نیامده ایم که پس از نابودی تروریستهای دست پرورده خودمان منطقه را ترک کنیم ما آمده ایم که بمانیم و تا چاه های نفت و گاز سوریه را خشک نکنیم منطقه را ترک نمی کنیم و همین تفاوت حضور روسیه و آمریکا را در سوریه و عراق اثبات میکند....
آخرین اخبار