انتقاد رئیس کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا از خروج ترامپ از برجام

تام پرز از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران انتقاد و این اقدام را به ضرر منافع آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، تام پرز، رئیس کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا ضمن ابراز اطمینان درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از اقدامات دونالد ترامپ - از جمله خروج از برجام - انتقاد کرد.

بر این اساس، تام پرز با اشاره به خروج دولت ترامپ از برجام، گفت: خروج از توافقنامه (هسته ای) ایران باعث شد که ایمنی منطقه کمتر شود و منافع آمریکا به خطر بیافتد.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در آمریکا و تاثیر کرونا بر میزان مشارکت رای دهندگان گفت: به نظر من علیرغم چالش‌هایی که وجود دارد، شاهد مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات خواهیم بود، چون مردم مصمم اند تا دموکراسی ما را پس بگیرند. کاری که ما می‌کنیم این است که اطمینان حاصل می‌کنیم به رای دهندگان گزینه‌ای مناسب برای انتخاب می‌دهیم. افرادی که می‌خواهند به صورت حضوری رای زودهنگام بدهند، می‌توانند این کار را بکنند. در بسیاری از ایالت‌ها «رای گیری حضوریِ زود هنگام» به مدت دو تا سه هفته برگزار می‌شود. این روش با فاصله گذاری اجتماعی همخوانی دارد. افرادی هم هستند که دوست دارند به صورت پستی رای دهند.

وی افزود: مردم درک می‌کنند که دموکراسی ما در صندوق‌های رای است. هرچند این رئیس جمهور (ترامپ) تلاش می‌کند کار رای دادن را برای مردم سخت‌تر کند، ولی مردم مقاوم هستند. اطمینان دارم که میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار بالا خواهد بود و جو بایدن پیروز خواهد شد.

رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها گفت: گناه اولیه در بیماری همه گیر کرونا این است که رئیس جمهور آمریکا مشورت مکرر کارشناسان را نادیده گرفت. ما از کتاب «باب وودوارد» می‌دانیم که وی عمدا بیماری کرونا را کم اهمیت تلقی کرد، چون در ماه فوریه خواستار امضای توافقنامه تجاری با چین بود. او به این توافقنامه دست یافت که توافقنامه بسیار بدی بود. تعداد زیادی از افراد بی جهت به علت قصور این رئیس جمهور فوت کردند.

این هفته رئیس مرکز کنترل بیماری در آمریکا گفت اگر شما ماسک بزنید در کوتاه مدت به اندازه واکسن یا مهمتر از واکسن اثر بخش خواهد بود. این رئیس جمهور (ترامپ) بلافاصله او را مورد انتقاد قرار داد و گفت که رئیس مرکز کنترل بیماری‌ها درست نمی‌گوید! وی تولید واکسن را به موضوعی سیاسی تبدیل کرده است.

تام پرز گفت: جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد و با مردم آمریکا صداقت دارد. چالشی که ما اکنون داریم این است که رئیس جمهور فعلی آمریکا بار‌ها درباره ویروس کرونا دروغ گفته است. بنابر این وی هیچ اعتباری ندارد. مدیریت بحران و برقراری ارتباط خوب با مردم در زمان بحران، به معنای اطلاع رسانی واضح، صادقانه و مهربانانه است. ترامپ همه این موارد را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار