به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی پیش امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پستی را در رابطه با سیاست اشتباه دولت درباره فیلتر کردن پیام رسانهای خارجی در جهت توسعه پیام رسانهای داخلی منتشر کرد و اعلام کرد رشد مسیریابهای داخلی نشان میدهد روش توسعه پیام رسانها اشتباه بوده است. متن پست وی به این شرح است:
"مقایسه سیاستهای توسعه #پلتفرم در ۲نمونه #مسیریاب/نقشه با #پیامرسان نشان میدهد حمایت دولتی مالی، مستقیم، متکی بر فیلتر رقیب خارجی تا چه حد شکستپذیر و اشتباه است. وظیفه دولت #خلق_بازار است برای آنان که میخواهند رقابت کنند؛ نه شرکتسازی و سهمگیری! "
پس از انتشار این توئییت از سوی معاون وزیر ارتباطات، برخی از مدیران پیام رسانها نسبت به آن واکنش نشان دادند و پستی را در صفحه توئیتری خود منتشر کردند. مهدی انجیدنی، مدیر عامل پیام رسان گپ در توئیتر خود نوشت:
"این جدول ساختگی با دادههای غیرواقعی گوشهای از نگاه دولت به پیامرسان بومی و مهمترین دلیل آسیب به مسیر رشد پیام رسان است تلاش میکنند به دروغ پیام رسان را دولتی، شکست خورده و رانتی نشان دهند جالبه که هیچ صحبتی از فیلتر بودن waze و از فیلتر سوری تلگرام نمیکنند"
مدیر پیام رسان آیگپ نیز با ریتوئیت کردن پست ناظمی نوشت:
" چقدر سخته برای من! شما که آگاهید و این سخنان را میزنید. تا کجا قرار است اینگونه پرداختن به موضوعات غیر همسان از مسولین فنی ادامه پیدا کند؟ آقای مهندس یا دکتر! چرا در جدول از پیچیدگیها و دنیای متفاوت فناوری مسنجر و شبکههای اجتماعی مطلبی نیست؟
چرا ۲ محصول متفاوت را باهم مقایسه میکنید؟ #فیلترینگ فیس بوک و توییتری به لحاظ زمانی و شاید ماهیتی چه ربطی به پیام رسانها دارد؟ شما چرا از مسولیتتان فرار میکنید؟! اگر شما موافق فیلترینگ نبودید چرا زیر بار رفتید؟ از کدام وام، تجهیزات و حمایت در جدول صحبت کردید؟ منتشر کنید اسنادش را!
ای کاش هزینههای مقایسهای پیام رسانها و مسیریابها در دنیا بررسی میکردید شما تا بحال در ۲سال گذشته بنده را دیدی بعنوان مدیر پیام رسان؟ حمایت سلیقهای نمیشود در مورد نقش شما (دولت)که در توییت خود اشاره کردید #خلق_بازار؛ برای پیام رسانها چه کردید برادر؟ "
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/