مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،احمد تجری گفت: اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور برای مزرعه گردشگری توسکا با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال و ایجاد زمینه اشتغال ۲۰ نفر در شهرستان گرگان صادر شد.


تجری افزود: درخواست‌های متعددی برای ایجاد مزارع گردشگری کشاورزی در سطح کشور وجود دارد و استان گلستان به عنوان اولین استان در کشور در این حوزه برای مزرعه‌ای گردشگری مجوز صادر کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: مزارع کشاورزی زمینه جذب بیشتر گردشگران به گلستان را فراهم خواهد کرد و موجب می‌شود گردشگران در کنار اقلیم‌های متعدد از ظرفیت کشاورزی استان نیز که جاذبه‌های خاص و منحصر به فردی دارد بهره‌مند شوند.

 

او گفت: محور توسعه استان بر دو محور گردشگری و کشاورزی استوار است و در رونق اقتصادی آن نیز گردشگری و کشاورزی می‌تواند بسیار موثر باشد.


تجری با اشاره به این که دستورالعمل گردشگری کشاورزی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین شده است، یادآور شد: با ابلاغ این دستورالعمل یک عنوان شغلی به فهرست مشاغل حوزه گردشگری افزوده شد و افرادی که علاقه‌مند در حوزه گردشگری کشاورزی (اگریتوریسم) هستند می‌توانند از این زمینه شغلی بهره برده و به صورت قانونی و با استفاده از ضوابط دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

 

اولین مجوز گردشگری کشاورزی در گلستان برای مزرعه " توسکا" صادر شد. کار احداث این مزرعه به مساحت ۵ هکتار از سال ۹۶ آغاز و در تابستان ۹۸ فاز نخست آن آماده بهره‌برداری شد.

 

باغ تمشک، مزرعه توت‌فرنگی، مزرعه سبزی‌ها و صیفی‌جات، مزرعه حیوانات و فضای آموزش کشاورزی از بخش‌های مختلف مزرعه توسکا است. همچنین فعالیت‌های داخلی این مزرعه از قبیل کاشت، داشت و برداشت محصول بر اساس الگوی کار داوطلبانه صورت می‌گیرد.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.