فرزانه تمرچی کارشناس آموزشی در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه روش آموزش و حتی امتحان گرفتن از دانشآموزان به دلیل ارائه دروس به صورت مجازی به طور کامل تغییر کرده، لازم است محتوای آموزشی و آزمونها نیز طبق الگوهای آموزشی جدید تغییر کند تا مقداری از فشار روی معلمان و والدین برداشته شود.
تمرچی گفت: وقتی یک محتوا قرار است در بستر دیگری ارائه شود، علاوه بر اینکه زمان زیادی از معلمان را برای تفهیم مطالب به دانشآموزان میگیرد، مخارج بیشتری را هم به استفاده کنندگان از آن تحمیل میکند. همچنین برخی خانوادهها درصورتیکه فرزندشان نتواند به خوبی از طرق روشهای آموزشی جدید درس را متوجه شود، توانایی تدریس به آنها را ندارند و حتی ممکن است فرصتش را نداشته باشند.
این کارشناس آموزشی ادامه داد: متاسفانه برخی خانوادهها قضاوتهای عجولانه درخصوص معلمان دارند و گمان میبرند که آنها راحت در منزل خود نشستهاند و حقوق هم میگیرند، درحالی که تمام فشار تدریس مجازی روی دوش والدین است، اما این تصور درست نیست زیرا معلمان هم متحمل هزینههای زیادی از جمله خرید اینترنت، لپ تاپ و گوشی جدید شدهاند و باید زمان بیشتری را صرف آموزش مجازی دانش آموزان کنند.
تمرچی تاکید کرد: اگر روانشناسان معتقدند که والدین نباید کاری کنند که دچار فوبیای کرونا شوند، منظور این نیست که دستورالعملهای بهداشتی رعایت نشود بلکه هدف این است که طوری با کودکان رفتار نشود تا آنها دچار وسواس شوند. خانوادهها باید راههای انتقال ویروس کرونا را به فرزندانشان آموزش دهند و از آنها بخواهند که فاصله اجتماعی و شیوهنامههای بهداشتی را رعایت کنند. البته این آموزشها نباید به گونهای باشد آنها دچار وحشت شوند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/