رئیس اداره معادن سازمان صمت قم از اجرای طرح جامع دریاچه نمک در قالب موضوعات گردشگری، شیلات و جاده دسترسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدتقی کاظم زاده،رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  با بیان این که طرح جامعی در زمینه دریاچه نمک از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است، اظهار کرد: گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری و جاده دسترسی قم به دریاچه نمک به عنوان مباحثی است که در طرح جامع دریاچه نمک با محوریت مدیریت سازمان برنامه‌ریزی در حال انجام است.

او ابراز امیدواری کرد: علاوه بر ظرفیت‌های صنعتی معدنی سایر ظرفیت‌های دریاچه نمک باید شناسایی شود و یک طرح جامع سرمایه‌گذاری در این بحث داشته باشیم.

رئیس اداره معادن سازمان صمت قم با بیان این که مواد معدنی بنتونیت، زئولیت و خاک‌های معدنی به عنوان مواد معدنی نوین نقش به سزایی در بسیاری از صنایع کشور ایفا می‌کند، گفت: زئولیت ماده معدنی خاص در صنعت کشاورزی، دارویی، بهداشتی و بسیاری از صنایعی است که اکنون استفاده می‌شود.

 کاظم زاده عنوان کرد: کائولن و فلدسپات نیز در استان وجود دارد که به عنوان مواد اولیه کارخانجات چینی، سرامیک و کاشی کاربرد دارد.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان این که باریت نیز در استان تولید می‌شود، گفت: این ماده در صنعت حفاری نفت استفاده می‌شود و کاربرد‌های دیگری در صنایع آرایشی و بهداشتی دارند.

کاظم زاده با اشاره به ظرفیت سنگ‌های قیمتی در استان و سرمایه‌گذاری روی آن گفت: ذخایر خوبی در این زمینه وجود دارد و در یک یا دو سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفت.

او افزود:سرب، روی، آهن و طلا به عنوان ظرفیت‌های معدنی و اکتشافی استان  محسوب می‌شوند.

منبع :فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار