مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: در سال جاری با نزدیک شدن به فصل پائیز ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به این که به فصل پائیز نزدیک می‌شویم گفت: کاشت پائیزه دانه روغنی کلزا در این شهرستان آغاز شده است.

صارمی افزود: با توجه به این که در سال گذشته ۱۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت کلزا اختصاص داده شده بود  و در سال جاری نیز با افزایشی بیش از ۵۰ درصد، ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت کلزا خواهد رفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به به نیاز داخلی به دانه‌های روغنی بخصوص کلزا و وابستگی کشور به دانه‌های روغنی در خصوص برنامه‌ها و اهداف جهاد کشاورزی در ترقیب کشاورزان به کاشت دانه‌های روغنی به خصوص کلزا گفت: هدف توسعه کشت دانه‌های روغنی است و این که برای تحقق این امر به دنبال این هستیم تا در طرح الگوی کشت به کشورزان آموزش دهیم چه چیز بکاریم، چه مقدار بکاریم و کجا بکاریم و به این شکل بازده برداشت دانه‌های روغنی افزایش یابد.

او  در خصوص مزایای کاشت این دانه روغنی نیز افزود: کلزا علاوه بر این که می‌تواند از باب اقتصادی مفید واقع شود در کنار آن می‌تواند موجب آماده سازی زمین‌های زراعی برای دیگر کشت‌ها شود و بسیاری از آفات از بین خواهند رفت.

صارمی در خصوص برداشت این محصوص به کمک در کاهش وابستگی کشور به واردات دانه‌های روغنی اشاره کرد و گفت: خرید دانه‌های روغنی بخصوص کلزا به شکل تضمینی است و سعی شده است تا با کمک‌های همه جانبه از کشاورزان رشد روز افزونی در رقبت آنان به کاشت این دانه روغنی در شهرستان داشته باشیم و علاوهبر تامین نیاز‌های داخلی بخشی از محصولات برداشت شده به نقاط دیگر کشور نیز صادر شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.