مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال به یک هزار و ۲۵۱ طرح اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود که برای این طرح‌ها ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای ایجاد رونق در روستا‌ها بحث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به وسیله تسهیلا ت اشتغال روستایی است.

آشتاب با بیان اینکه امسال به یک هزار و ۲۵۱ طرح اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل فعالیت‌های کشاورزی و خدماتی در روستا هستند که با ایجاد آنان دیگر شاهد مهاجرات روستایان برای پیدا کردن کار به شهر‌ها نخواهیم بود.

او بیان کرد: برای این طرح‌ها ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد در نظر گرفته شده است.

آشتاب با اشاره به اینکه افتتاح این طرح‌ها باعث ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر در استان می‌شود، تصریح کرد: هر کدام از این طرح‌ها که در کمیته فنی تأیید شود با آن‌ها قرارداد بسته و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: بر مصرف این اعتبارات برای خود پروژه به خوبی نظارت صورت می‌گیرد به طوری‌که میزان انحراف اعتبارات طرح‌های روستایی کمتر از ۱۰ درصد است.

آشتاب گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ پنج هزار نفر افزایش داشته و این آمار به جز محاسبه تعداد بازنشستگان لرستانی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار