مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرکرد گفت: دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حامد برکاتی مدیر کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرکرد اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد استاندارد‌ها برای پیشگیری از کرونا در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

او افزود: روز به روز میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به کسب تجربه مدارس و آموزش و پرورش و انجام نظارت‌ها در مدارس بهبود می‌یابد.


بیشتر بخوانید


برکاتی در خصوص آمار موالید در استان اضافه کرد: شاخص جایگزینی جمعیت در سال‌های اخیر و بویژه در سه سال گذشته در همه جای کشور و استان چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است.

او ادامه داد: چهارمحال و بختیاری با توجه به زندگی سنتی خانواده‌ها و مطرح بودن بحث جمعیت به عنوان کانون خانواده از وضعیت نسبتاً بهتری برخوردار است، ولی شاخص جایگزینی جمعیت در این استان نیز کاهش داشته و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

برکاتی با بیان اینکه مادران به عنوان رکن اساسی خانواده باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتر داشته باشند افزود: سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حدود ۱:۵۰ تا ۲متری و شست و شوی مرتب و صحیح دست‌ها باید توسط اعضای خانواده جدی گرفته شود.

او گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به هم جواری با استان‌های با شیوع بالای بیماری کرونا و قرار گرفتن در مسیر تردد استان‌های جنوبی باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به شکل جدی تری دنبال نمایند.

برکاتی از سالمندان به عنوان سرمایه‌های معنوی کشور یاد کرد و از جوانتر‌ها خواست: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به حفظ سلامت خود و اطرافیانشان کمک کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار