معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا و شروع موج سوم آن در کردستان هشدار داد.

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در اکثر شهرستان‌های استان کردستان علایمی از گردش بالای ویروس در پایگاه‌های دیده ور کووید۱۹ مشاهده می‌شود که این مسئله باعث پیک مجدد بیماری و برگشت مرگ و میر خواهد شد.

او افزود: این پیک می‌تواند شدیدتر و مرگبارتر از پیک خرداد و تیر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرستان‌های بیجار، سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران جزو شهرستان‌های به شدت در معرض خطر هستند و خطر در سایر شهرستان‌ها نیز در حال افزایش است.

قادری تصریح کرد: گردش ویروس در جامعه به مدارس نیز سرایت کرده و سیکل تشدید بیماری را بوجود خواهد آورد که باعث مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

او با بیان اینکه هنوز زمان طلایی کنترل این پیک به اتمام نرسیده است، ادامه داد: با افزایش استفاده از ماسک، رعایت شدید فاصله فیزیکی و عدم برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و سایر تجمعات در فضا‌های بسته، مراجعه بیماران با علایم متوسط و شدید به پزشک و ایزوله و قرنطینه کردن همه بیماران و افراد در تماس و مشکوک می‌تواند نجاتبخش استان باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: درصورتی که سریعا رفتار‌های بهداشتی تقویت نگردد، آثار این بی توجهی جیران ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.