معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، از پرداخت تسهیلات برای احداث بیش از یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی مرادی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال یکهزار و ۲۱۴ واحد مسکونی در مناطق روستایی مقاوم‌سازی شد.

او افزود: بخش عمده بازسازی و احداث منازل مسکونی در مناطق روستایی شهرستان‌های لردگان، کیار، شهرکرد و بروجن بوده است و برای احداث هر واحد مسکونی به متقاضیان دارای شرایط مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

مرادی از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات برای احداث بیش از یکهزار ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی دیگر تا پایان امسال خبر داد و گفت: در صورت تأمین به موقع اعتبار احداث و مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی در سال ۹۹ به پنج هزار واحد نیز افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: از ۸۴ هزار واحد روستایی در استان تاکنون ۵۰ درصد آن معادل حدود ۲۴ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

مرادی گفت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی در مقایسه با استاندارد کشوری این استان در وضعیت خوبی قرار دارد و با پیش‌بینی انجام شده در یک افق ۱۰ ساله، همه منازل مسکونی دارای شرایط استان بازسازی و مقاوم سازی خواهد شد.

او در ادامه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر استان نیز اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۸۰۰ متقاضی مسکن در این مناطق وجود دارد که نیاز به تأمین زمین دارد و چنانچه زمین آن تأمین شود تسهیلات مورد نیاز نیز تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار