فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:شرایط کرونایی بر ضرورت توسعه ساختار‌های ارتباطی افزوده است.

آذری‌جهرمی بعدازظهر امروز در مراسم بهره برداری از فیبرنوری دریایی جزایر خلیج‌فارس افزود: شبکه فیبرنوری در قشم، کیش و خارک پایدار شده و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و بوموسی گسترش یافته است و این جزایر نیز باید با سرمایه‌گذاری دولتی به شبکه فیبر متصل شود.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان هرمزگان هم در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: برای این طرح با ۱۸۹کلیومتر فیبر نوری دریایی و زمینی، ۳۷۶میلیارد ریال هزینه شده است.

علی‌اصغر ابوالقاسمی افزود: این طرح در دو بخش جزیره کیش و خارک و جزیره قشم اجرا شده است.

او گفت: این طرح ۲۳کیلومتر مسیر دریایی، ۲۸کیلومتر مسیر ساحلی و ۱۹کیلومتر کابل‌کشی درون جزیره کیش و ۴۳کیلومتر کابل‌کشی دریایی در جزیره خارک است، با این اجرای طرح احتمال قطعی شبکه به حداقل می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درسفر به استان هرمزگان همچنین از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های محروم شهرستان‌های بشاگرد و حاجی آباد خبر داد.

آذری جهرمی گفت:  ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت ارتباط روستایی در هرمزگان در این سفر مصوب شد که حدود ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در منطقه عمومی حاجی آباد و ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری در منطقه عمومی بشاگرد اجرا   شود که با اجرای کامل آن سایت‌های نسل سوم و چهارم تلفن همراه و همچنین توسعه خدمات اینترنت خانگی فراهم خواهد شد.

او با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه ارتباط روستایی در مناطق یاد شده از فردا آغاز و تا اسفند اجرایی خواهد شد، افزود: ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم ارتباطات را در استان هرمزگان دایر خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با اجرای ۸۰ کیلومتر مسیر فیبر نوری دریای جزایر قشم، کیش و خارک با مشارکت شرکت صنایع الکترونیک ایران و با استفاده از توان متخصصان داخلی برای اولین بار این جزایر به سرزمین اصلی شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات پایدار متصل شدند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.