رئیس منابع طبیعی میناب خبر داد؛

مهار آتش سوزی در اراضی جنگلی میناب

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میناب از مهار آتش سوزی در اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو بهرامی نژاد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میناب گفت: اراضی  جنگلی پایین‌تر از محدوده روستای نوبند در بخش مرکزی میناب مورد حریق واقع شده بود که با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب، همکاری دهیاری نوبند و آتش نشانی میناب حریق صورت گرفته به طور کامل مهار شد.

او ضمن اشاره به این موضوع که اقدامات لازم جهت تعیین علت آتش سوزی در حال پیگیری است افزود: همیشه بزرگترین خسارات جانی و مالی بر اثر کوچکترین بی احتیاطی بوجود می‌آید. یک چوب کبریت باعث از بین رفتن جنگل عظیمی می‌شود. سهل انگاری مهمترین عامل ایجاد آتش سوزی در یک منطقه است.

بهرامی نژاد به اهمیت اشراف داشتن به شرایط اقلیمی منطقه و احداث آتش بر‌ها در سطح جنگل اشاره کرد و افزود:به جهت سختی امر اطفا و گستردگی حریق در سطح اراضی جنگلی شرکت دادن جوامع محلی، اهالی منطقه و بهره برداران در اطفای حریق امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

بهرامی نژاد یاد آورشد: مشارکت و اطلاع رسانی مردمی امکان حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت این اداره را فراهم می‌کند و به همین منظور خط تلفن ۱۵۰۴ به عنوان پل ارتباطی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف از اراضی ملی و آتش سوزی سریعاً گزارش کنند تا اقدامات لازم انجام گیرد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.