حاجی زاده گفت: گوشت عقیقه در مهمانسرای حرم مطهر حضرت معصومه (س)برای توزیع میان نیازمندان استفاده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) حاجی زاده، مدیر خزانه‌داری و نذورات حرم مطهر حضرت معصومه(س)از آمادگی  آستان مقدس برای انجام عقیقه خبر داد و اظهار کرد: پارسال هزار و ۱۴۰ رأس و از ابتدای امسال  تا کنون نیز ۴۶۰ رأس گوسفند برای عقیقه دریافت شده است.

او با بیان این که خادمان آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با دریافت مشخصات کامل فرد، ذبح را به صورت کامل و با خواندن دعای عقیقه انجام می‌دهند، افزود: گوشت عقیقه یا در مهمانسرای حرم به زائران حضرت معصومه سلام‌الله علیها داده می‌شود و یا در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر خزانه‌داری و نذورات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: افرادی که خواهان انجام عقیقه از سوی  حرم مطهر بانوی کرامت هستند می‌توانند در پرتال آستان مقدس در بخش سامانه نذورات به نشانی اینترنتی www.forms.amfm.ir اقدام به پرداخت وجه و تکمیل اطلاعات کنند و در صورتی که به شماره کارت حرم وجه عقیقه را واریز کنند می توانند با تماس با دفتر هدایا و نذورات مشخصات فرد عقیقه شونده را اطلاع دهند تا عقیقه انجام شود.

او ادامه داد: در حال حاضر برای هر رأس گوسفند مبلغ دو میلیون تومان در نظر گرفته شده که با پرداخت وجه و دادن مشخصات تمام امور مربوط به عقیقه از سوی  آستان مقدس انجام می‌شود.

عقیقه عبارت است از کشتن گوسفند هنگام ولادت فرزند و بنابر نظر فقها مستحب است،در روز هفتم ولادت فرزند گوسفندی را به عنوان عقیقه جهت حفظ فرزند از بلا‌ها ذبح کند و گوشت آن‌را حداقل به ده نفر اطعام کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار