شمار مبتلایان به کرونا در هند از مرز ۵ میلیون نفر فراتر رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، طبق اعلام مقامات هند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۵ میلیون نفر گذشت؛ عددی که سبب می‌شود این کشور را در رتبه دوم مبتلایان به کرونا قرار دهد.

بر این اساس، موارد ابتلا به کرونا امروز چهارشنبه و پس از آنکه وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد شمار مبتلایان تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ هزار و ۱۲۳ نفر بوده است، از مرز ۵ میلیون نفر فراتر رفت.

به نظر می‌رسد سرعت انتشار ویروس کرونا در هند بیشتر از کشور‌های دیگر است، بطوری که شمار موارد ابتلا به روزانه بالای ۹۰ هزار تن در ۵ روز منتهی به سه شنبه رسیده بود.

تا کنون بیش از ۸۰ هزار نفر در هند بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که تخت‌های مراقبت ویژه و اکسیژن برای درمان مبتلایان با کمبود در این کشور مواجه است. البته با این حال، شمار مرگ و میر در مقایسه با کشور‌های دیگری که شاهد تعداد زیادی موارد ابتلا هستند، میزان پایین تری دارد.

این افزایش موارد ابتلا به کرونا در حالی صورت می‌گیرد که دولت هند به کار خود در خصوص برداشتن محدودیت‌های اعمالی در سراسر کشور ادامه می‌دهد؛ اقدامی که برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی انجام شده که ضربه‌ای محکم را متحمل شده و باعث شده تا میلیون‌ها شغل بر اثر شیوع کرونا آسیب ببینند.

طبق گزارش بی بی سی، سالن‌های ورزشی، آخرین مراکزی بوده اند که درهایشان به روی عموم باز شد. این در حالی است که مدارس، دانشکده‌ها و سینما‌ها همچنان بسته هستند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۹ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۹۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار