عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به تشریح فرامواد مکانیکی که یکی از دستاورد‌های این دانشگاه است، پرداخت.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان نارویی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مورد فرامواد مکانیکی اظهار کرد: برای اولین بار با استفاده از ساخت افزایشی، توانستیم ماده‌ای از دو جنس آگیلوس و سیلیکون بسازیم که در شرایط بارگذاری با نرخ کرنش‌های مختلف رفتار متفاوتی را نشان بدهد.

او افزود: این رفتار می‌تواند در کاربرد‌های مختلف بایو، سیستم‌های میکرو الکترومکانیکی، ابزار‌های پزشکی و روباتیک کاربرد داشته باشد.

نارویی ادامه داد: در این تحقیق برای اولین بار نشان داده شده است که با استفاده از ترکیب خواص مواد و روش ساخت افزایشی می‌توان ساختار‌هایی را به وجود آورد که در نرخ کرنش مختلف، رفتار‌هایی از متداول تا غیر عادی و ویسکوالاستیک منفی نشان دهند.


بیشتر بخوانید


نارویی تصریح کرد: با توجه به تکرارپذیری و عدم وابستگی به اندازه، از این رفتار‌ها می‌توان در آینده در تولید لباس‌های هوشمند، رباتیک نرم، عملگر‌ها و اجزای الکترونیکی قابل انعطاف استفاده کرد و طراحی را به گونه‌ای انجام داد که سویچ بین رفتار عادی و غیرعادی، ویسکوالاستیک منفی و تبدیل حرکت خطی به دورانی بسته به نرخ بار گذاری به وجود آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار