عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان اراک به صورت همزمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستان اراک به صورت همزمان آغاز شد.

بهرامی مدیرکل اورژانس استان مرکزی گفت: این پایگاه‌ها با مشارکت خیرین دانشگاه علوم پزشکی شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک ساخته می‌شوند.

بهرامی افزود: برای ساخت این پایگاه‌ها حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با بهره برداری از این طرح‌ها تعداد پایگاه‌های اورژانس استان مرکزی به ۷۴ پایگاه افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه در اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مرکزی ۵۰۰ نفر فعالیت دارند اضافه کرد: هزینه نگهداری سالیانه این پایگاه‌ها حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل اورژانس استان مرکزی با بیان اینکه میانگین رسیدن نیرو‌های اورژانس استان مرکزی بر بالین مصدومین از میانگین کشوری کمتر است اظهار کرد: میانگین رسیدن اورژانس بر بالین مصدومین در کشور ۱۵ دقیقه است در حالیکه این زمان در استان مرکزی کمتر از ۱۰ دقیقه است.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در مراسم آغاز عملیات اجرایی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اراک خیرین سلامت را بازوی توانمند دولت در حوزه بهداشت و درمان دانست.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در مراسم آغاز عملیات اجرایی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اراک خیرین سلامت را بازوی توانمند دولت در حوزه بهداشت و درمان دانست.

آقازاده افزود: برای ساخت این پایگاه‌ها ۵۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیران و ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: هزینه ساخت یک پایگاه امداد اورژانس در کلانشهر اراک را یکی از نیکوکارن سلامت استان مرکزی به نام آقای محمدی به تنهایی تقبل کرده که اقدام بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.