سومین کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با هدف ارتقاء سطح سلامتی، تحرک و فعالیت بدنی دانش آموزان، راهی مناطق استان کرمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حامد صبوری مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم اعزام کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی در استان کرمان ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به سلامتی دانش آموزان گفت: با شیوع بیماری منحوس کرونا علاوه بر مخاطرات این بیماری خطرناک، کم تحرکی و چاقی نیز سلامتی افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

او افزود: در این خصوص معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری نیز برنامه‌ها و طرح‌های خود را با هدف افزایش تحرک و فعالیت‌های بدنی دانش آموزان تدارک دیده است و در آینده ای نزدیک شاهد اجرای طرح بزرگ کنترل وزن و چاقی دانش آموزان برای ارتقا سلامتی آینده سازان میهن اسلامی مان خواهیم بود.

مشاور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، بیان داشت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا ضمن حساسیت و توجه کامل به سلامتی دانش آموزان، جریان تعلیم و تربیت نیز در کشور تعطیل نشود، لذا با جهاد آموزشی معلمان که به فرموده مقام معظم رهبری "افسران سپاه پیشرفت کشور" هستند، از ظرفیت رسانه ملی و همچنین شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در کنار محیط مدرسه، بهره گرفته شده است تا هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

صبوری اعزام کاروان‌ تجهیزات بهداشتی و ورزشی مدارس از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را طی امسال با رویکرد سلامتی جسم و افزایش نشاط و شادابی دانش آموزان در دوران مبارزه با کرونا برشمرد و گفت: این کاروان‌ها در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال تهیه و تا مهر ماه در کلیه استان‌ها توزیع خواهد شد.

ماشاالله میرزاحسینی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان، نیز در این آیین، گفت: در سال تحصیلی جدید، وسایل مورد نیاز بهداشتی و درس تربیت بدنی مدارس در قالب کاروان تجهیزات ورزشی به مناطق ۳۲ گانه آموزش و پرورش استان ارسال شد.

او افزود: تجهیزات بهداشتی و ورزشی این کاروان با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری شده است که در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارتقا کیفیت فعالیت تربیت بدنی در مدارس سراسر استان توزیع می‌شود.

میرزاحسینی بیان داشت: هرسال، قبل از آغاز سال تحصیلی با برنامه‌ریزی انجام شده سعی می‌کنیم با استفاده از بودجه‌های وزارتی و درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش استان، بخشی از تجهیزات ورزشی مورد نیاز مدارس برای انجام فعالیت‌های ورزشی را تأمین کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: امسال هم وسایل و تجهیزات مورد نیاز مدارس از قبیل توپ و تور، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، شطرنج، وسایل آمادگی جسمانی و لوازم ورزشی دیگری که دانش‌آموزان نیاز دارند خریداری، و پس از تأمین سهمیه هر منطقه به ادارات شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

او بیان کرد: چهارمین کاروان مهر و نشاط طی روز‌های آینده با تجهیزات ورزشی و بهداشتی از قبیل دستگاه تب سنج، ترازو، صابون مایع، ماسک و محلول ضد عفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز به مناطق اعزام و در سطح مدارس توزیع می‌شود تا مشکلی در این زمینه در مدارس استان نباشد.

میرزاحسینی به ضرورت توجه به سلامت و تندرستی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، سلامتی دانش‌آموزان بیش از پیش مورد توجه و تأکید است و با شرایط به وجود آمده و تدریس مجازی دروس، ساعت درس تربیت بدنی نیز به قوت خودش باقی است و قرار نیست تعطیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تا شرایط بحرانی وجود دارد به شکل مفهومی و بعد از آن ورزش در خانه را هم پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: امسال با همکاری مربیان ورزشی از طریق اپلیکیشن شاد، معلمان تربیت بدنی به تدریس دروس خود می‌پردازند.

او با بیان اینکه، ورزش ملایم در این ایام برای دانش‌آموزان بسیار سودمند و نشاط آور خواهد بود، افزود: دانش آموزان نیاز به تحرک جسمانی دارند و برای سلامت روانی و جسم، زنگ تربیت بدنی از طریق فضای مجازی و آنلاین و چه به طور حضور فیزیکی در مدارس به قوت خود باقی است.

میرزا حسینی با تأکید به کمبود سرانه ورزشی در کشور، بیان داشت: طی شش سال گذشته اهتمام خیلی جدی برای رفع کمبود فضا‌های ورزشی داشته‌ایم و اقدامات خوبی از قبیل ساخت سه استخر شنا و افزایش ۲۳ هزار متر سرانه فضای ورزشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار