رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: هزار تن کود شیمیایی اوره سهمیه پاییزه در بین کشاورزان مهابادی توزیع شد.

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هزار تن کود شیمیایی اوره سهمیه پاییزه برای تولید محصولات استراتژیک بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود اوره ۵۴ هزار و ۵۶۲ تومان بوده، افزود: این میزان کود شیمیایی به وسیله کارگزاری‌های مجاز این شهرستان توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


علیزاده اضافه کرد: امسال به علت ۷ برابر شدن قمیت کود‌های شیمیایی از جمله فسفات و پتاسیم کشاورزان از خرید این دو نوع کود خودداری کرده اند.

این مقام مسئول در مهاباد کاهش حاصلخیزی خاک در اراضی کشاورزی و باغی را از دلایل استفاده از کود‌های شیمیایی برای این اراضی عنوان کرد و گفت: کشاورزان باید از مصرف کود‌های شیمیایی به صورت بی رویه خودداری و سعی کنند مصرف کود‌ها بر اساس آزمون خاک و برگ و با مشاوره کارشناسان کشاورزی انجام شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد اذعان کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، کارگزاران و عاملان مجاز توزیع کود، نسبت به تهیه کود‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار