نمایندگان مجلس با سلب فوریت از طرح جهش و رونق تولید مسکن مخالفت کردند و در نهایت این طرح به صورت دو فوریت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایندگان با سلب فوریت از طرح جهش و رونق تولید مسکن مخالفت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز تقاضای سلب فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن را مطرح کرد.

او گفت: نیاز است مجلس به بازار مسکن ورود کند تا با کمک به وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و تدوین یک طرح مدون، منسجم و جامع، مشکل را حل کند.

او ادامه داد: کمیسیون برای موضوع دو فوریتی سه روز بیشتر فرصت ندارد، اما برخی از اعضای دولت در نظر داشتند در این مدت نتوانستیم برای پشتیبانی از طرح مذکور جمع بندی لازم را داشته باشیم. بخشی از این طرح مرتبط با مسائل مالی است و وزیر اقتصاد در نظر داشت تا با بانک‌ها هم جلساتی داشته باشد. به این وسیله با بررسی منابع بانک‌ها طرح پشتیبانی می‌شود.

امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: با سلب فوریت، یک هفته به کمیسیون عمران هم فرصت می‌دهیم تا نظرهای جامع دولت برای پشتیبانی از این طرح را دریافت کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: اگر بخش مسکن فعال شود، بخشی از اقتصاد و تولید ما در این زمینه هم فعال خواهد شد، اما یک هماهنگی میان قوه مقننه و قوه مجریه لازم است تا طرح اجرایی شود. چون طرح بار مالی دارد ممکن است ایراد اصل ۷۵ از سوی شورای نگهبان وارد شود. با سلب فوریت فرصتی طی یک تا دو هفته‌ای به کمیسیون و دولت خواهیم داد.

سلیمی: ماشین تخریب مجلس یازدهم کلید خورده است

در ادامه، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو دیگر هیئت رئیسه در مخالفت با سلب فوریت اظهار کرد: دلیل عمده پیشنهاد دهندگان سلب فوریت، هماهنگی دولت و مجلس است و این درست است؛ اما آیا دولت در ۷ سال گذشته برنامه نداشته که وقتی مجلس ورود کرد این وضع اتفاق نیفتد؟

او افزود: آیا دولت در مهلت تعیین شده مجلس، دست به یک اقدام خواهد زد؟ بانک مرکزی، وزارت راه‌و‌شهرسازی و اقتصاد در راستای ساماندهی وضع مسکن چه برنامه‌ای خواهند داشت؟  مجلس درباره مسئله مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد تا عرضه مسکن، بیشتر و شتاب افزایش قیمت مدیریت شود.

هیئت رئیسه مجلس گفت: افکار عمومی با فوریت دادن‌ها و سلب فوریت‌های مداوم چه نظری خواهند داشت؟ ماشین تخریب مجلس یازدهم کلید خورده و با حجم زیاد این مجلس تخریب می‌شود؛ چرا ما باید گزک به دست آقایان بدهیم؟ برخی در این مدت نشان دادند جز تخریب مجلس هنر دیگری نداشته‌اند. مردم به این مجلس امید داشتند و مجلس با رأی بسیار بالا به دو فوریت رأی داده است.

حجت الاسلام سلیمی تأکید کرد: نمایندگان دولت و وزرا در روزهای اخیر در مجلس حضور داشتند، از چه زمانی باید مسائل خود را مطرح می‌کردند؟ 

در نهایت پس از رأی گیری پارلمان، با درخواست سلب فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن مخالفت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار