رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و به صدا در آمدن زنگ خطر این بیماری در جنوب غرب خوزستان گفت: به شهروندان توصیه می کنیم سه اصل اساسی که همان شست و شوی مرتب دست ها ،فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و از حضور در تجمع ها مانند جشن‌های خانگی و مراسم عزاداری خودداری کنند.

او رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط نیمی از شهروندان و ادارات را علت افزایش این بیماری دانست .

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: امیدواریم مردم با عدم رعایت دستورالعمل‌ها باعث نشوند که محدودیت‌های گذشته اعمال شود و شاهد تعطیلی رستوران‌ها و بازار باشیم .

سلمان زاده اضافه کرد: سلامت مردم در اولویت است اگر جان مردم به خطر بیافتد و تهدید شود، قطعاً با تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان، محدودیت‌های قبلی باز خواهند گشت.

او با اشاره به نزدیک شدن به فصل پاییز ، افزود: خطر برای افراد پرخطر کمتر از کرونا نیست؛ ابتلای این افراد به آنفلوآنزا همیشه با مرگ و میر همراه بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: افراد پرخطر یعنی افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کسانی که بیماری زمینه‌ای مزمن دارند و افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

تجهیز آزمایشگاه تشخیص کرونا

سلمان‌زاده گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا را نیز تجهیز کرده‌ایم و کیت‌های لازم خریداری شده و سعی می‌کنیم از هر فرد علامت‌دار مشکوک، نمونه‌برداری انجام شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در حال حاضر آزمایشگاه به صورت دو شیفت در حال فعالیت است و در صورت لزوم به سه شیفت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.