محکومیت عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و اسراییل از سوی فلسطینی‌ها

مقامات فلسطینی عادی سازی روابط دو کشور عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: امضای توافقنامه عادی سازی روابط توسط امارات و بحرین با اسرائیل هرگز صلح را برای منطقه به ارمغان نمی‌آورد.

این دفتر تاکید کرد: بدون پایان اشغالگری و احقاق حقوق ملت فلسطین، صلح یا ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد. به هیچ کس اختیار سخن گفتن از جانب ملت فلسطین و به نمایندگی از سازمان آزادی بخش فلسطین اعطا نکرده و نخواهیم کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه شنبه در دیدار مجازی (به صورت ویدئو کنفرانس) با هشام الدین حسن، وزیر امور خارجه مالزی، از کشور‌های عربی و اسلامی خواست از فلسطینی‌ها برای مقابله با طرح‌های رژیم اشغالگر و دولت آمریکا که در تلاش برای به حاشیه راندن و نابودی آرمان ملت فلسطین از طریق عادی سازی روابط تل آویو با کشور‌های عربی هستند، حمایت کنند.

وی تاکید کرد این توافقات فقط در جهت خدمت به تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. ریاض المالکی با همتای مالزیایی خود درباره تلاش‌های دیپلماتیک فلسطین به ویژه در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در مخالفت با عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل گفتگو کرد.

وزیر خارجه مالزی هم در دیدار مجازی با ریاض المالکی بر موضع کشورش در حمایت از حقوق ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به صورت تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسراییل گفتگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی با انتقاد از اقدام امارات متحده عربی و بحرین، بر احقاق حقوق ملت فلسطین تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار