مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه این سازمان به تنهایی پاسخگوی نیاز‌های آسیب‌دیدگان از کرونا نیست، تاکید کرد: باید همه کمک کنیم تا سرپرستان خانوار آسیب دیده از کرونا به حوزه اشتغال و کارآفرینی بازگردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدصادق کشفی‌نژاد گفت: بهزیستی در راستای حمایت از افراد تحت پوشش این سازمان در ایام کرونا و با هدف تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز، اقدامات حمایتی را در چند نوبت اجرایی کرده است.

او با بیان اینکه، اما نباید فراموش کرد که این رقم‌های پرداختی به هیچ وجه خسارت وارده بر این خانوار‌ها را جبران نخواهد کرد، گفت: ایجاد اشتغال برای افراد و دریافت دستمزد و درآمد حاصل از اشتغال می‌تواند برای اقشار و مددجویان بهزیستی رونق دوباره‌ای به زندگی این افراد ببخشد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: پرداخت اعانه باعث می‌شود که افراد غیرفعال شوند و این موضوع متاسفانه هم‌اکنون هم مشکلاتی را هم برای مددجویان و هم برای دولت ایجاد کرده است.

اشتغال ۲۵۴ زن سرپرست خانوار از محل پرداخت تسهیلات

معاون هماهنگی موسسات غیر دولتی مشارکت‌های مردمی اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی فارس نیز گفت: سال ۹۸ تعداد ۳۷۱ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این اداره کل از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کردند.

پریسا زارعی بیان کرد: مشوق‌های بیمه‌ای پرداخت شده در سال ۹۸ معادل ۲ میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۲۶۰ ریال بوده است.

زارعی با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس امسال به ۶۰۵ نفر رسیده است، گفت: با پرداخت ۷۴ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال تسهیلات، برای ۲۵۴ زن سرپرست خانوار در فارس اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.