مشاور معاون بهداشت وزیر در امور کاهش خطر بلایا گفت: :با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاشیم از امسال خدمات ویژه‌ای برای شهر‌های مرزی و مناطقی که در جنگ تحمیلی آسیب دیده اند انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزیر در امور کاهش خطر بلایا گفت:گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصتی است تا نسل جوان ما با مفاهیمی، چون مقاومت، ایثار، عشق به میهن، دفاع از وطن بیشتر  آشنا شود.

او  از آمادگی استان‌های غرب کشور برای ارائه خدمات ویژه بهداشتی درمانی در شهر‌های مرزی و مناطقی که در جنگ تحمیلی آسیب دیده اند خبر داد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و سلحشوری عزیزانی است که در مقطعی از تاریخ جمهوری اسلامی از این نظام، خاک و وطن دفاع کردند ما همه دستاورد هایمان را مدیون ایثارگری‌های خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

او بیان کرد:خدماتی که وزارت بهداشت در کشور ما در ۸ سال دوران دفاع مقدس در خصوص بهداشت و درمان انجام داد  بی نظیر است.

مطلق ادامه داد:بسیاری از پزشکان و نیرو‌های درمانی در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه در خط مقدم جبهه فعالیت کردند و نیرو‌های بهداشتی در ۸ سال دفاع مقدس با ارائه خدمات بهداشتی لازم و زحمات شبانه روزی مانع بروز هر گونه اپیدمی در آن شرایط سخت و بحرانی در کشور شدند.

او بیان کرد: در حال حاضر مراکز و شبکه‌های بهداشتی درمانی شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت در سراسر کشور که بر اساس اصول PHC در عمل می‌کنند و و ارائه خدماتی که بر پیشگیری استوار است باعث شد در مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کشور به خوبی عمل کنیم.

او گفت:برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر هفته  گرامیداشت دفاع مقدس، مقرر شد امسال برنامه‌هایی با رویکرد جدید با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می شود تا در این هفته بتوانیم خدمات بیشتری را در مناطق محروم و نیازمند ارائه دهیم.

او گفت: بر این اساس به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در مناطق محروم و حاشیه نشین خدمات بهداشتی و درمانی ویژه‌ای ارائه خواهد شد با توجه به اینکه ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد، وزارت بهداشت و بسیج جامعه پزشکی نگاه ویژه‌ای به شهر‌های مرزی از جمله در استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی خواهد داشت.

او گفت:با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاشیم از امسال خدمات ویژه‌ای برای شهر‌های مرزی و مناطقی که در جنگ تحمیلی آسیب دیده اند انجام شود.

مطلق بیان کرد:همچنین علاوه بر شهر‌ها و مناطق مرزی کشور، این خدمات در شهر‌های سیستان و بلوچستان و بخشی از استان لرستان نیز ارائه خواهد شد در هفته دفاع مقدس تیم‌های جراحی که در تهران مستقر هستند نیز آمادگی دارند که خدمات لازم را به بیماران نیازمند به اعمال جراحی ارائه کنند و در صورتی که استانی اعلام آمادگی کند برای درمان بیماران نیازمند در آن استان حضور یابند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.