برگزاری مراسم تقدیر از پزشکان نمونه

مراسم تقدیر از پزشکان نمونه آبادان به همت مرکز بهداشت این شهرستان و با همکاری منطقه آزاد اروند، فرمانداری ویژه، پالایشگاه، شهرداری و آبفای آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز در آیین تقدیر از پزشکان نمونه دانشکده علوم پزشکی آبادان که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، گفت: پزشکی همیشه هم در فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ عامه مردم جایگاهی ویژه داشته است، پزشک در فرهنگ اسلامی احیاگر لقب گرفته است و در فرهنگ عمومی نیز حکیم قلمداد می‌شود.

او با تاکید بر این مهم که پزشکان در روزهای پیش از انقلاب، ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس و تمامی ناملایمات طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم بوده‌اند، اضافه کرد: پاندمی بیماری ویروس کرونا  این حضور جامعه پزشکی در کنار مردم را به اوج خود رساند و همه دیدند که پزشکان با چه فداکاری‌ای در کنار ملت قرار گرفتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: البته در این مسیر جامعه پزشکی به تنهایی نمی‌توانست از عهده این مهم برآید و حضور بسیاری از دستگاه‎‌ها کنار ما امیدبخش و دلگرم‌کننده بود، فرمانداران محترم تمام وقت  اولویت خود را به این موضوع اختصاص داده بودند به ویژه فرماندار عزیز آبادان که همت و پیشگامی وی در ایجاد محدودیت‌ها در کشور فراموش‌نشدنی است.

سلمان‌زاده ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان منطقه آزاد اروند در کنترل ویروس کرونا ادامه داد: در روزهایی که حتی بستگان بیماران از آنها فرار می‌کردند، ائمه جمعه به صورت جهادی برای برگزاری مراسم تشییع درگذشتگان حاضر بوده و این حضور باعث دلگرمی ما بود.

او همچنین از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به صورت ویژه تقدیر کرد و گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت و تامین اجتماعی نیز با در اختیار گذاشتن بیمارستان‌های خود برای درمان بیماران مبتلا به کرونا همکاری شایسته و قابل تقدیری داشتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه مبارزه با کرونا به پایان نرسیده است، گفت: احتمال قریب به یقین به موج دوم در منطقه وارد خواهیم شد و افزایش بیماران بستری و سرپایی نگران‌کننده است.

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: از همه عزیزان درخواست داریم که در راه مبارزه با کرونا همانند روزهای ابتدایی شیوع و با همان شور و هیجان کنار ما باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر جلوی ورود به پیک بعدی را بگیریم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.