آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های بم

مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: طی روزهای گذشته برداشت خرما از نخلستان‌های بم آغاز شده است.

آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  معقول مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: پس از یک سال زحمت باغداران به ثمر نشسته است و برداشت خرما از سطح ۱۰ هزار هکتار از باغات شهرستان بم آغاز شده است پیش بینی می کنیم بیش از ۷۵ هزار تن خرما  تا یک ماه آینده برداشت شود.

معقول گفت: خرمای مضافتی بم مزیت و برتری نسبت به سایر ارقام خرما دارد و از لحاظ کیفیت مرغوبترین خرما در جهان شناخته شده است ، مقصد صادرات خرمای مضافتی بم به بیش از ۵۰ کشور دنیاست.

مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: امسال برداشت خرما متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و به لحاظ کرونا کار برداشت بسته بندی و نگهداری کاملا بهداشتی انجام میشود.

 شسهوار پور فرماندار بم گفت :  بیش از ۱۰ هزار کشاورز منطقه شرق استان کار برداشت خرما را شروع کرده اند و پیش بینی می شود در شرق استان کرمان بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما تولید شود.

فرماندار بم گفت: برای برداشت خرما پروتکل‌های بهداشتی لازم نوشته شده و اجرا می شود و به کشاورزان آموزش و ابلاغ شده است در تمامی روستا‌ها و باغداران اموزش برداشت بهداشتی خرما صورت گرفته است و کار نظارت بر تمام فرایند برداشت بسته بندی و نگهداری صورت می گیرد و کشاورزان و باغداران و کارگران دارای کارت سلامت بهداشت در سامانه وزارت بهداشت میباشند و دریافت کارت سلامت برای همه الزامیست.

شسهوار پور گفت: در جلسات ستاد کرونا میز سلامت خرما تشکیل شد و بر رعایت نکات بهداشتی تاکید شد و تیم‌های بازرسی و بهداشتی کار نظارت بر برداشت خرما را در روستا‌ها و شهر بر عهده دارند و دریافت کارت سلامت برای تمام کشاورزان باغداران و کارگران الزامی میباشد.

فرماندار بم افزود: اطمینان خاطر به مصرف کنندگان میدهم خرمای بم با نظارت و شرایط کاملا بهداشتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نطارت تیم‌های بازرسی برداشت و بسته بندی و نگهداری انجام‌میشود و مصرف کنندگان با اطمینان خرمای مضافتی بم را مصرف کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار