مسئول فنی آزمایشگاه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از بسترسازی و انجام اقدامات اولیه به منظور دریافت گواهینامه ملی ایزو ۱۷۰۲۵ برای آزمایشگاه این سازمان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  احمدرضا تقی پور مسئول فنی آزمایشگاه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اعلام این خبر توضیح داد: آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از سال ۱۳۹۶ به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست در مباحث آب و خاک با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری دارد.

او ادامه داد: از سوی دیگر این آزمایشگاه مدت زمان ۱۰ سال است که دارای گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ در سطح استانی است و اکنون با توجه به یکپارچه سازی آزمایشگاه‌های معتمد اداره کل استاندارد در سراسر کشور به منظور اجرا و پیاده سازی و امکان اعطا و تمدید گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ در سطح ملی، سازمان تصمیم به اخذ استاندارد ملی ۱۷۰۲۵ را دارد.

مسئول فنی آزمایشگاه سازمان با اشاره به این که اقدامات اولیه در این خصوص انجام گرفته، توضیح داد: امید است تا پایان سال ۱۳۹۹  سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان موفق به اخذ استاندارد ملی مذکور شود و پس از اخذ این استاندارد، سازمان می‌تواند با سایر آزمایشگاه‌های معتمد استاندارد در سطح کشور همکاری داشته باشد و همچنین در زمینه‌های تخصصی اقدام به اعطای مدرک در سطح ملی نماید.

دکتر تقی پور در خصوص جزییات استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ نیز توضیح داد: استاندارد بین المللی ایزو ۱۷۰۲۵ الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و همچنین نمونه برداری را مشخص می‌سازد به این معنا که روش‌های استاندارد و روش‌های غیر استاندارد و روش‌های توسعه یافته توسط آزمایشگاه که در اجرای آزمون و کالیبراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرند را پوشش می‌دهد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.