نرخ بیکاری در انگلیس به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری شبکه بی بی سی جهانی در گزارشی اعلام کرد نرخ بیکاری در انگلیس به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در سه ماه منتهی به ژوئیه، در مقایسه با مدت مشابه قبلی، از ۳.۹ درصد، به ۴.۱ درصد رسیده است.

بر این اساس، افراد جوان خصوصا آن‌هایی که در سنین ۱۶ تا ۲۴ سال بودند، از بیشترین افت اشتغال در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی در انگلیس رنج می‌برند.

«ریشی سوناک» وزیر خزانه داری انگلیس گفته است کمک به مردم برای بازگشت به سرکارشان یا پیداکردن کاری جدید، اولویت شمار یک وی به شمار می‌رود.

طبق گزارش بی بی سی، نام حدود ۶۹۵ هزار کارگر از لیست حقوق و دستمزد شرکت‌های انگلیسی از ماه مارس، زمانی که قرنطینه‌های ناشی از کرونا ویروس آغاز شد، حذف شده است.

بی بی سی همچنین به نقل از «پل دالس» (Paul Dales) اقتصاد دان ارشد در گروه تحقیقاتی اقتصادی پایتخت اعلام کرد که وی گفته انتظار دارد اشتغال به شکل زیادتری سقوط کند و بیکاری به سرعت بیشتری افزایش پیدا کند.

«دارن مورگان» (Darren Morgan) مدیر آمار اقتصادی مرکز ملی آمار انگلیس نیز گفته است برخی نشانه‌ها وجود دارد که اقتصاد در ماه ژوئیه بازگشایی شد؛ بطوری که کسب و کار‌ها از جمله رستورانها، کافه‌ها و آرایشگاه‌ها بار دیگر اجازه یافتند تا به فعالیت‌های تجاری بپردازند.

او البته گفت: با کاهش شمار کارکنان در لیست پرداخت حقوق در ماه اوت و مسأله بیکاری و افزایش تعدیل نیروی در ماه ژوئیه، مشخص است که کرونا ویروس همچنان بزرگترین تأثیر را در جهان کاری ما داشته است.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۹ میلیون در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۹۳۳ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار