مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:گمانه‌زنی تپه باستانی «کوزه چی» شهرستان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: به‌منظور تعیین لایه‌نگاری و تکمیل مطالعات باستان‌شناسی تپه کوزه چی شهرستان زنجان، عملیات گمانه‌زنی این تپه باستانی آغاز شد.
 
او با اشاره به اینکه مطالعات سطحی صورت گرفته بر روی این تپه نشان می­ دهد که آثار این دوره متعلق به دوره هخامنشی و عصر آهن است افزود: کاوش‌های باستان‌شناسی در این تپه به منظور بررسی ارتباط احتمالی این تپه با معدن نمک چهرآباد زنجان انجام می‌گیرد.

ارجمند اظهار داشت: برای اجرای این عملیات ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود و کار گمانه‌زنی این تپه باستانی به سرپرستی ابوالفضل عالی و توسط باستان شناسان اداره کل استان به مدت یک ماه انجام خواهد شد.

او افزود: بلافاصله پس از پایان عملیات گمانه‌زنی و تعیین عرصه و حریم تپه باستانی کوزه چی اقدامات حفاظتی از این تپه نیز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: این کاوش‌ها می‌تواند گام خوبی در افزایش اطلاعات در منطقه شمالغرب کشور در خصوص دوره هخامنشی باشد.
 
ارجمند یاد آور شد:زنجان سرشار از آثار تاریخی و فرهنگی است که برنامه‌ریزی برای شناسایی و حفاظت از آن‌ها در اولویت قرار دارد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.