رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد گفت: ۴۱میلیارد تومان از طلب کشاورزان این شهرستان بابت خرید محصولات کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،علی شاهرودی افزود: تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان خریداری شده است.

او اظهار داشت: گندم کشاورزان در پنج مرکز به قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و تاکنون ۹۵درصد پول گندم کشاورزان به روز پرداخت شده است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد با اشاره به کاهش خرید گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در بروجرد کاهش یافته و اکثر زمین‌های کشاورزی به کشت برنج اختصاص یافته است.

شاهرودی ادامه داد: گندم خریداری شده از کشاورزان از نظر درصد رطوبت و میزان سن‌زدگی و افت مفید و غیر مفید توسط ناظر جهاد کشاورزی بررسی می‌شود.

او اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال همچنین حواله ۱۱ هزار تن گندم از بنادر کشور و خوزستان صادر شده که روزانه توسط کامیون‌ها حمل و در سیلوی ۳۰ هزار تنی اداره غله و سیلوی هشت هزار تنی بخش خصوصی تخلیه میشود.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد یادآور شد: در همین راستا با تدابیر و تمهیدات صورت گرفته تمامی عملیات حمل و ترابری گندم وارداتی از بنادر جنوب کشور با اهتمام و جدیت تمامی عوامل دخیل دربارگیری و انتقال از کشتی به کامیون‌ها، سیستم حمل و نقل جاده‌ای و کارکنان پرتلاش مجتمع ذخیره‌سازی و سیلوی گندم اداره غله در تمامی ساعات و ایام طبق برنامه‌های تدوین شده در حال انجام است.

شاهرودی گفت: این حجم از حمل و ذخیره سازی گندم در سیلو‌ها علاوه بر آنکه موجب افزایش مقدار قابل توجه ذخایر استراتژیک گندم شده موجبات افزایش کیفیت گندم و آرد مصرفی نانوایی‌ها و تمامی صنوف مصرف کننده را فراهم می‌کند.

او افزود: گندم‌ها قبل ذخیره سازی از نظر کیفیت، سن زدگی، میزان رطوبت و مرغوبیت در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته سپس تخلیه بار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.