رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه گفت: ۱۲هزار متر مربع گلخانه در این شهرستان به کشت خیار اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس عباسیان مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه گفت: کشت خیار در منطقه کدکن به دو صورت مزرعه‌ای و گلخانه‌ای انجام می‌شود که مقدار زیر کشت خیار گلخانه‌ای ۱۲ هزار متر مربع و خیار مزرعه‌ای حدود ده هکتار است.

او افزود: نوع گلخانه‌ای آن در واحد‌های گلخانه‌ای شهر کدکن و روستای بُرس و کشت مزرعه‌ای این محصول بیشتر در مزارع روستا‌های اسفیز و دافی این بخش مورد کشت قرار می گیرد که بیشتر جهت مصرف و فروش در منطقه کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کدکن ادامه داد: با اعلام آمادگی بخش خصوصی کشت این نوع محصول، در منطقه کدکن مقدار ۳هزار متر مربع زیر کشت محصول سبزی ریحان رفته است که ضمن تامین نیاز مردم منطقه، در مصرف بهینه آب نیز نقش بسزایی دارد.

عباسیان بیان کرد: کشت محصولات مختلفی همچون گوجه فرنگی، خیار و سبزیجات در بخش کدکن صورت پذیرفته است و علاقه‌مندان به این نوع کشت می‌توانند ضمن اعلام آمادگی و مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی، نسبت به دریافت تسهیلات ویژه اقدام نمایند.

او در خصوص اهمیت و ویژگی‌های مثبت کشت گلخانه‌ای تصریح کرد: از مهم ترین ویژگی‌های این نوع کشت می‌توان به افزایش مدیریت تولید، افزایش مصرف و ضرورت بالابردن تولید، جلوگیری از سرمازدگی و خشکسالی و افزایش تولید اشاره کرد.

انتهای پیام//ا.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.