مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۶۹ هزار تن چغندر قند از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: در اجرای سیاست‌های جهش تولید و برنامه‌های عملیات مصوب نظام نوین ترویج کشاورزی و توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب در کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در سال زراعی جاری سه هزار و ۷۸ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت چغندر قند رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۱۶۹ هزار تن چغندر قند از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او افزود: عملیات برداشت این محصول به صورت ماشینی بوده و از نظر اشتغال‌زایی نیز در منطقه تاثیرگذار است و پیش‌بینی می‌شود با توسعه کشت چغندر قند در منطقه گامی مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان اظهارداشت: کشت چغندر قند از دیرباز در دشت مغان رواج داشته و به علت کشت گسترده این محصول در منطقه، یک واحد کارخانه قند در مجتمع کشت و صنعت مغان احداث شده است که این کارخانه اقدام به خرید تضمینی چغندر از کشاورزان می‌کند.

برداشت محصول چغندر قند در پارس آباد از اوایل آبان ماه شروع می‌شود.

شهرستان پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل در تولید چغندر قند و استحصال محصولات این حوزه، سرآمد استان اردبیل و سایر شهر‌های کشور است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.