دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد اقدام امارات و بحرین صلح در برابر صلح نبود بلکه صلح در ازای حمایت از آنان در منطقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که توافق صلح میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در واقع توافق صلح در برابر حمایت است.

او در مصاحبه با شبکه سی ان ان عربی گفت: آنچه میان اماران و بحرین از سویی و اسرائیل و آمریکا از سوی دیگر رخ داده است، نمی‌توان آن را توافقنامه صلح یا صلح در برابر صلح نامید، آنچه رخ داده است می‌توان اصطلاح «صلح در قابل حمایت» را برای آن به کار برد.

عریقات افزود: جرد کوشنر، مشاور عادی رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد ناتو عربی-اسرائیلی در منطقه است.

او گفت: این امر بسیار خطرناک است، زیرا سیستم امنیت عربی به اسرائیل به عنوان نقطه اتکایی برای حمایت از خود اعتماد خواهد کرد و این مسئله غیر عقلانی است.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: اعتماد به اسرائیل برای حمایت از کشور‌های عربی از جمله امارات و بحرین خطرات بسیاری از جمله احتمال ایجاد جنگ به دنبال خواهد داشت.

مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر امروز در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات‌های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار می‌شود.

یک مقام آمریکایی بلندپایه اعلام کرد نشست‌هایی دوجانبه میان مسئولان رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین با آمریکا برگزار خواهد شد و پس از آن مراسم امضای توافق صلح میان این رژیم با دو کشور بحرین و امارات آغاز می‌شود.

به گفته مقام‌ها قرار است هر سه طرف یک سند واحد به نام «توافق ابراهیم» را امضا کنند و توافق‌های دوجانبه‌ای نیز امضا خواهند شد. جزئیات متن توافق با امارات و بحرین تا بعد از امضای رسمی توافق فاش نخواهد شد. گفته شده رژیم صهیونیستی با امارات معاهده صلح و با بحرین اعلامیه صلح امضا خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از گذشت تنها ۲۹ روز از اعلام توافق امارت و رژیم صهیونیستی در عادی سازی روابط در روز ۱۳ اوت، جمعه گذشته (۱۱ سپتامبر) اعلام کرد که بحرین و رژیم صهیونیستی نیز برای عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار