موسوی گفت: مرمت و بازسازی بقعه حرم دانیال نبی (ع) در شوش الزامی است و اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان باید ورود کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اشاره به لزوم مرمت و بازسازی برخی مکان‌های حرم دانیال نبی (ع) در شهرستان شوش گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان باید در این امر همکاری داشته باشد.

او افزود: براساس ماده ۹۹ قانون برنامه، دستگاه‌های متولی و دارنده آثار تاریخی موظف به حفاظت از آثار تاریخی و مرمت آن‌ها هستند و این بقعه متبرک نیز باتوجه به اینکه از اهمیت جهانی و تاریخی برخوردار بوده، شایسته رسیدگی بیش از این را نیز است.

موسوی بیان داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان آماده همکاری به منظور رفع مشکلات آستان مقدس حرم دانیال نبی (ع) است و در این زمینه قول مساعد می‌دهیم.

در این بازدید حجت الاسلام علیزاده امام‌ جمعه شوش به جایگاه حضرت دانیال (ع) و مشکلات به وجود آمده در سرداب این حرم اشاره و با تاکید بر حفظ شأن حرم دانیال (ع) خواستار مرمت و بازسازی برخی بخش‌های حرم دانیال (ع) با نظارت کارشناسان مربوط در کوتاه‌ترین زمان شد و بیان کرد: حفظ آثار تاریخی، توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه امری مهم محسوب می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.