رییس مجمع داروسازان کشور با بیان این‌که ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود گفت: سه درصد باقی مانده دارو‌هایی که از خارج وارد می‌شوند، بیشتر دارو‌های شیمی درمانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دکتر حجت الله یزدان شناس رییس مجمع داروسازان کشور افزود: خوشبختانه اخیرا تاثیر مثبت این دارو دیده شده و به مقدار کافی در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد.

او  بااشاره به تعداد داروخانه‌های کل کشور گفت:حدود  ۱۵ هزار داروخانه درسطح کشور درحال فعالیت اند،که مجوز ایجاد و راه اندازی داروخانه بر اساس جمعیت است .

او بابیان اینکه، پیش از این برای هر ۶ هزار نفر وزارت بهداشت مجوز تاسیس یک داروخانه صادر می‌کرد افزود:ولی هم اکنون به ازای هر چهار هزار و ۵۰۰ نفر مجوز تاسیس داروخانه صادر می‌شود.

رییس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی تعداد داروخانه‌های فعال در استان را ۷۰۰ داروخانه عنوان کرد و افزود: پذیرش دانشجوی داروسازی در سال‌های گذشته افزایش یافته است و از آنجایی که کارخانه‌های داروسازی تمایلی به استخدام داروساز ندارند و یا حقوق بسیار پایینی می‌دهند، فارغ التحصیلان به ایجاد داروخانه روی می‌آورند که این افزایش داروخانه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

یزدان بخش در مورد واکسن آنفلوانزا و کمبود آن در کشور گفت: واکسن آنفولانزا برای همه مناسب نیست و حتی ممکن است عوارضی هم داشته باشد، بنابراین طبق توصیه مقام‌های بهداشتی اولویت با افراد دیابتی، زنان حامله، افراد کهنسال و کودکان است و توصیه می‌کنیم بقیه افراد با نخریدن به کمبود آن کمک کنند چرا که همه افراد به طور معمول سرما می‌خورند و خود به خود هم بهتر می‌شوند.

او با بیان اینکه اگر همه شیوه نامه های بهداشتی اعم از استفاده منظم از ماسک و رعایت بهداشت را اجرا کنند به طور حتم تعداد مبتلایان به کرونا نیز کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد که تعداد زیادی تا همین اواخر در داروخانه‌ها ماند.

او در خصوص مشکل کمبود انسولین قلمی و داروی بیماران کلیوی اظهار کرد: بیشتر مشکلات مربوط به تامین داروی انسولین مربوط به مواد اولیه است، اما مشکل کمبود داروی بیماران کلیوی برطرف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.