رئیس کل دادگستری استان تهران:

پرونده‌ متهمان سیاسی به دادگاه می‌رود

حشمتی گفت: قرار شده است تا پرونده متهمان سیاسی با کیفرخواست به دادگاه وارد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مزیت دادگاه های سیاسی نسبت به دادگاه‌های دیگر و تفاوت‌های موجود میان آنها، اظهار کرد: تفاوت مجرمان سیاسی و مجرمان دیگر قانون هایی است که قانونگذار برای آنها در نظر گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: از آنجایی که دادگاه متهمان سیاسی با هیات منصفه رسیدگی می‌شود این دسته از متهمان از امتیازهایی برخوردار هستند که می‌توان به حضور وکیل اشاره کرد. این دسته از متهمان در تمام طول رسیدگی به پرونده در کنار خود وکیل دارند و دادگاه آنها علنی برگزار می‌شود.

حشمتی با اشاره به سایر امتیازها افزود: مجرمان سیاسی در زندان هم از امتیازهایی برخوردار هستند.

وی درباره ترکیب هیات منصفه گفت: این هیات از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و در حال حاضر هیات منصفه برای رسیدگی به محکمه های مطبوعاتی وجود دارد و فعال است که دادگاه هایشان نیز درحال برگزاری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: البته در جرایم سیاسی تاکنون تجربه ای نداشتیم و در دوره جدید قوه قضائیه رئیس دستگاه قضا تاکید فراوانی برای فعال شدن دادگاه های سیاسی داشتند و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

حشمتی ادامه داد: در جلساتی که با دادستان داشته ایم بنا شد تا پرونده‌هایی که واجد شرایط هستند با کیفرخواست لازم به محکمه ارسال شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار