فرماندار اردبیل گفت: امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در بازدید از پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرند که در این زمینه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شهرستان جذب شده است.

او بیان کرد: تسهیلات ۱۷ میلیون بلاعوض برای هر هکتار به کشاورزان در راستای اجرای طرح آبیاری نوین ارائه می‌شود و از کشاورزان تقاضا داریم برای دریافت تسهیلات طرح آبیاری نوین به مراکز خدماتی کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به برداشت محصول و تنفس اراضی بهترین فرصت برای اجرای طرح آبیاری نوین است.

فرماندار اردبیل اقدامات جهادی کشاورزی شهرستان را در اجرای طرح آبیاری نوین خوب ارزیابی کرد افزود: توسعه اجرای طرح آبیاری نوین در شهرستان اردبیل نقش اساسی در مدیریت مصرف آب و افزایش تولید خواهد داشت.

امامی یگانه از عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای سامیان در ۲۲ هکتار خبر داد و افزود: فاز اول این پروژه طی یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد که قابلیت سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان را دارد که نقش اساسی در افزایش تولید و رونق اشتغال، اقتصاد و صادرات منطقه خواهد داشت.

او رفع موانع صادرات، توسعه تولید و صادرات محصولات کشاورزی را از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و برحمایت از کشاورزان و فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه کشاورزی در شهرستان اردبیل تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.