مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت:در سه ماهه نخست امسال بالاترین میزان ایجاد اشتغال استان و ثبت در سامانه رصد مربوط به کمیته امداد بوده که بیش از ۴۰ درصد اشتغال استان طی این مدت به همت این نهاد انجام‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان در سفر به جنوب کرمان در جلسه شورای اداری شهرستان کهنوج هدف اصلی این نهاد را توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد و گفت: کمیته امداد استان کرمان به دنبال این است تا برای حجم عظیم مراجعات به این نهاد و خانواده‌هایی که تحت حمایت این نهاد هستند منبع درآمدی ایجاد کند تا این خانواده‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.

او به آمار اشتغال ایجادشده به همت این نهاد اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال بالاترین میزان ایجاد اشتغال استان و ثبت در سامانه رصد مربوط به کمیته امداد بوده است که بیش از ۴۰ درصد اشتغال استان طی این مدت با تلاش کمیته امداد انجام‌شده است.

صادقی تصریح کرد: این نهاد به منظور حمایت و توسعه طرح‌های اشتغال مددجویان و پایدارسازی این طرح‌ها در سال جهش تولید به دنبال ایجاد و مدیریت زنجیره ارزش است.

او در ادامه از اختصاص ۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال طی پارسال به کمیته امداد کهنوج اشاره کرد و بیان داشت: با اختصاص این میزان تسهیلات اشتغال به این شهرستان ۳۲۰ شغل برای مددجویان و اقشار نیازمند کهنوجی ایجادشده است.

صادقی گفت: طی امسال نیز ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد کهنوج اختصاص داده‌ شده است که با اختصاص این میزان اعتبار باید حدود ۵۰۰ شغل امسال در این شهرستان ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: رسالت ما امدادگران کمیته امداد رسالت بسیار سنگینی است و مأموریت سختی نیز بر عهده ماست که باید به‌ دور از مسائل حاشیه‌ای برای خدمت‌رسانی به محرومان تلاش کنیم.

صادقی در ادامه به تلاش‌های این نهاد برای فراهم کردن زمینه ازدواج آسان زوج‌های جوان تحت پوشش اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد با تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت و همچنین پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

او در ادامه سفر به جنوب استان و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار جنوب بر کار و تلاش جهادی تأکید کرد و گفت: با تلاش و کار جهادی می‌توان نقشه‌های دشمن را خنثی کرد.

صادقی به ظرفیت‌های شهرستان رودبار جنوب اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی، مشاوره و هدایت به مددجویان و اقشار نیازمند و جویای کار کمک کنیم بتوانند روی پای خود بایستند.

او در ادامه از اختصاص حدود ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شهرستان رودبار جنوب طی امسال خبر داد و افزود: شغل‌هایی که کمیته امداد ایجاد می‌کند کم‌هزینه، ارزان‌قیمت و پایدار هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارائه خدمات آموزشی به‌صورت مجازی به دنبال تأمین لوازم آموزشی ازجمله گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند هستیم تا این دانش آموزان نیز از آموزش عقب نمانند.

صادقی به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که فرزندان مددجویان کمیته امداد را به کار بگیرند اشاره و کرد و گفت: کارفرمایانی که فرزندان مددجویان کمیته امداد را به‌کارگیرند علاوه بر معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۳ تا ۵ سال به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.