مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت:بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه های فرهنگی هفته دفاع مقدس در کردستان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دریچه هنر تاثیرگذاری بیشتری در بین نسل جوان دارد، گفت: به همین منظور برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشنهادی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب هنر گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، افزود: مهمترین برنامه‌های پیشنهادی این اداره‌کل در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس شامل هفته فیلم دفاع مقدس، شب‌های سرود، حمایت از آثار سینمایی (فیلم کوتاه)، نمایش (صحنه‌ای و خیابانی) با موضوع دفاع مقدس در جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان و فیلم و عکس ژیار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در قالب جشنواره‌های ملی، استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود، افزود: برپایی نمایشگاه‌های تجسمی ویژه دفاع مقدس، نمایشگاه عکس سیمای رزمندگان، سیزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی قروه و محافل انس با قرآن به یاد سرداران شهید و همایش رسانه و دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیشنهادی این اداره‌کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از برنامه‌های شاخص به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را برگزاری هفته فیلم دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: طی این هفته چند فیلم با موضوع دفاع مقدس پخش می‌شود.

رستمی تاکید کرد: فراخوان خاطره نویسی (هه نگاوی ئه وین) در آبان ماه امسال و چهل سال چهل فیلم در ایام دهه فجر از دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری استان با موضوع دفاع مقدس است.

اوگفت: تهیه پوستر‌های آیین فتوت و فرماندهان شهید و تجلیل از ایثارگران هنرمند، مسابقات پیامکی «رسم عاشقی با موضوع دفاع مقدس»، چاپ تقویم‌های مزین به تمثال شهدای هنرمند کردستان، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی عکس و پوستر در سالروز آزادی خرمشهر و ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از جمله مهمترین برنامه‌ها وفعالیت‌های ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه، کنگره شعر عاشورایی قروه در نیمه اول مهرماه بصورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: همزمانی هفته دولت با ایام محرم الحرام فرصتی شد تا از پوستر سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه با حضور مقامات شهرستانی، استانی، شاعران و ادیبان رونمایی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.