رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: ٨٠ استخر دو منظوره پرورش ماهی در ایرانشهر و بمپور فعال است و سالانه بیش‌از ٢٢٠ تن ماهی از این استخر‌ها برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عزیز آبسالان رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت:  انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در استخر‌های پرورش ماهی ایرانشهر و بمپور پرورش داده می‌شود.

او بیان کرد: امسال بیش‌از ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر از سوی شیلات رهاسازی شده است.

رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: ماهی‌های تولید شده در این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

او بیان کرد: تمامی استخر‌ها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده به طوریکه از آب آن‌ها علاوه‌بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

آبسالان ادامه داد: بیش‌از ١۵٠ نفر در استخر‌های پرورش ماهی در ایرانشهر و بمپور اشتغال دارند.

اواظهارداشت: ماهی‌های رها شده در استخر‌های پرورش ماهی به صورت رایگان از طریق اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی را هشت تا ١٠ماه ذکر و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و احداث استخر‌های دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در این شهرستان‌ها به طور چشمگیری افزایش داد.

او با بیان اینکه سالانه بیش‌از ٢٢٠ تن ماهی از استخر‌های پرورش ماهی در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور برداشت می‌شود گفت: تجهیز استخر‌های پرورش ماهی به سیستم هواده مهمترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش‌دهندگان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار