مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : این نهاد سالانه به طور میانگین برای هر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۵۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۴۵۴ مجری طرح‌های اشتغال این نهاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت : این نهاد به طور میانگین برای هر زن سرپرست خانوار و مجری طرح‌های اشتغال سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به‌عنوان حق بیمه به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کند.


بیشتر بخوانید


او  با بیان اینکه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که به بازنشستگی و دریافت مستمری ماهیانه مادام العمر منتهی می‌شود یکی از مهمترین راه‌های توانمند سازی مددجویان است  افزود: زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند.

او گفت : کمیته امداد خراسان شمالی زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا پس از گذر ۱۰ سال بیمه پردازی و بهره‌مندی از مزایای مستمری از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

 او افزود : این نهاد از سال ۸۹ پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال را آغاز کرده و تاکنون سرپرست ۲۳۱ خانوار از طریق دریافت این خدمت، بازنشسته شده و در حال دریافت مستمری از سازمان تامین اجتماعی هستند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.